Ik heb gelukkig niet zo'n drang meer om te vergelijken om van daar uit steeds weer naar een betere (lees andere) component te gaan zoeken,dat heeft mij inmiddels 4 cd spelers en 3 dvd spelers opgeleverd ,en dat te bedenken dat ik een paar jaar terug wel 10 cd spelers in huis had staan.
De cd speler die ik nu bijna dagelijks naar luister is mijn eerste,een Marantz CD75 en ik blijf na al die jaren(23jr) genieten van het ding,ook mijn laatste aankoop wat cd spelers betreft de Denon DCD3520 laat ik gewoon staan waar die staat,nu komen hier best wat audiovrienden over de vloer maar een enkeling neemt nog wel eens een cd speler mee voor een vergelijk bij hem thuis,juist dat persoon heeft ca 50 cd spelers staan en hij zegt ook erg tevreden te zijn met een 3tal spelers waar hij de meeste tijd naar luistert ,hij omschrijft zijn beste keuze als een compromis van looks en sound waarbij de verschillen in sound heel minimaal zijn,deze conclusie komt voort uit jaren luisteren naar diezelfde componenten in verschillende setups .
En hoe zit dat dan met al die andere spelers? ,deze verdwijnen langzaam maar zeker in de handel en zo nu en dan komt er bij mij eentje terecht ,en daar gaan jaren overheen ipv weken om die spelers te vergelijken....daarom houd ik mij nu weer bezig met luidsprekerbouw
snappie