wat extra sap voor de wooferts

Gestart door PM95, januari 10, 2010, 21:25:49

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Citaat van: Marco op januari 11, 2010, 17:46:49
maar je snapt toch wel dat ucd een stuk goedkoper geproduceerd word,en naast de productie kosten heb je ook nog de marketing,luxe verpakkingen,en vooral de naam waar bij menig apparaat voor betaald dient te worden.
Ik ga deze versterkers wel aanschaffen ,ik heb mij al laten overtuigen door de Reckhorn A401/402 ,deze maken de opgegeven specs echt wel waar .

ucd zegt mij niks maar , weet ook wel dat je soms de hoofdprijs betaald voor niks bijzonders  :wink:  kan andersom net zo zijn ,maar dit leek mij beetje onwaarschijnlijk goedkoop

is het een digitale versterker dan dat die ook zo licht is ?

kom maar op met de recencie,s weet dat je er verstand van hebt  :-)

Dennis E36

Ik zie een damping factor van 1000 bij die Hypex apparaten.
Die waarden zie je nooit bij een "gewone" versterker.....is dit vanwege het klasse D verhaal?
Dempingsfactoren van 100 - 150 zie ik wel vaker bij o.a. Marantz geint. amps....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mars

Citaat van: Marantz 81 op januari 11, 2010, 21:03:29
ucd zegt mij niks maar , weet ook wel dat je soms de hoofdprijs betaald voor niks bijzonders  :wink:  kan andersom net zo zijn ,maar dit leek mij beetje onwaarschijnlijk goedkoop

is het een digitale versterker dan dat die ook zo licht is ?

kom maar op met de recencie,s weet dat je er verstand van hebt  :-)

UCD is een heel andere benadring van het bouwen van versterker schakelingen.
maar is wel degelijk bekend hoor en bestaat al een tijdje.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: Maurice op januari 11, 2010, 20:33:39
Je kijkt niet goed ;)

De DS4.0: https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=1211
Weegt 4.1 kg

De DS8.0: https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=2323
Weegt 5,75 kg

Zijn wel wat zwaarder ;)

dat zijn plate amps met xover ,de eindtrap zelf weegt niks,de H402 is nog zwaarder en dat komt door de eq en x over ,komt erbij dat de H402 een klasse AB amp is,de ucd's zijn gewoon compact en licht,koelblokken van ab amp met diezelfde vermogen wegen zwaar,het gewicht zit in de trafo de behuizing is van aluminium legering  :wink:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Rsport20

Zo.. dat zijn nog eens getallen !
Ziet er goed uit !!!
Marantz PM 8003 Zwart
Xanadu DS-14 Zwart
Samsung BP-1500 Blu Ray
Sharp LC46XL2E
WD TV LIVE

Kronzilla

ucd is oorspronkelijk bedacht door een ex-philips ingenieur hoe heet ie weer Bruno putzeyes ofzo (sorry voor foute schrijfwijze) das gewoon een eingen implementering van class D, netzoals je bij Tripath zaliger Class T had, bij sony heet het ook alweer anders, bij B&O heet het Icepower.Doordat ze werken op een hoge schakelfrequentie (500mhz en meer) kan de uitgangsspoel klein blijven,en kan men een smps gebruiken of ne standaard ringkern met elco's en diodebrug.
Maar persoonlijk vind ik een gewone versterker zij het met torren of tubes,iets meer levend qua geluidsbeeld.geschakeld klinkt het iets te ijzingwekkend, te gecontrolleerd,ontdaan van emoties.
Maar niet alles wat "technisch" exorbitant hoge spec's heeft,klinkt ook het beste he. Maar smaken verschillen.
En qua bouwvorm is een class D amp goedkoper te maken dan een versterker met tubes of torren in class A of AB.
Het is een kwestie van smaak. Maar ze kunnen idd veel grotere vermogens afgeven bij kleiner gewicht etc dan de "normale" versterkers.