Marantz pm-14 vs Infinity Kappa 8a (mag op slot)

Gestart door Nicos, december 28, 2009, 20:49:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Nicos op december 29, 2009, 10:58:27
Hoi Maurice
Bedankt voor jouw reactie. Vraagje mbt Rotel, is deze neutraal in het geluid of heeft deze ook een eigen geluid? Ben wel benieuwd en wil wel experimenteren met diverse eindversterkers en ook of ze het geluid kleuren ... Ik zag trouwens ook al een Musical Fidelity 5a voorbij komen. Volgens mij is deze ook wel in staat om mijn luidsprekers te voeden en misschien moet ik wel Overwegen om mijn pm-14 om te ruilen ... : wink:
Rotel is absoluut neutraal. Sowieso geeft een eindversterker in mijn beleving weinig klank mee, dit zit voornamelijk in de voorversterking. Ik heb zelf ook een Rotel pre.
Ik denk trouwens niet dat die MF 5a het gaat redden. Sowieso is die al weer een stuk warmer dan Marantz.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicos

owkee Maurice, bedankt voor jouw reactie. Ik heb nog nooit een MF gehoord en alleen maar naar de specificaties gekeken. Nu weet ik ook wel dat je niet blind moet afgaan naar de specificaties maar toch. Het beste is natuurlijk afgaan op het gehoor, mits deze natuurlijk naar behoren functiomeren  :-D, ik kijk verder naar een EV, thanx tot dusver.. :-)

Nicos

Hoi,
Tijdens mijn zoektocht op het net ben ik een Aaron no. 3 en 4 tegengekomen. Het zijn wel wat oudere versterkers, no.4 zijn monoblokken, maar wellicht voldoen deze prima. Zijn er mensen met ervaringen met genoemde versterkers en wat vinden jullie ervan? :|

groet Nicos

MadVillain

Ik zou persoonlijk niet zomaar iets kopen. Want deze speakers verdienen een goede versterking!
Budgettechnisch moet het wel te doen zijn, maar dan zou ik zeggen: Spaar door voor iets serieuzers

mars

oi Nicos,

Ik ben bij studio 107 geweest en daar hadden ze wel nogal wat second hand eind versterking staan, maar wel nog steeds duur wel.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

viceadmiraal61

heb zelf de combo marantz pm 14 en alleen de eindversterker sm17 gehad dat was een pure sound en
druk vol ...even zoeken op ebay

Dennis E36

#21
Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:33:53
heb zelf de combo marantz pm 14 en alleen de eindversterker sm17 gehad dat was een pure sound en
druk vol ...even zoeken op ebay

De SM17 heeft minder vermogen dan de PM14 in huis heeft.
Wat is eigenlijk dan het grote voordeel van een SM17 op de PM14?

Of heb je 2x sm17 brigded aangesloten gehad?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Nicos

Citaat van: mars op december 31, 2009, 10:14:04
oi Nicos,

Ik ben bij studio 107 geweest en daar hadden ze wel nogal wat second hand eind versterking staan, maar wel nog steeds duur wel.

Hoi Mars, nog bedankt dat je voor mij heb rondgekeken. Ik begrijp dat je leuke componenten heb zien staan, maar nog steeds in een hogere prijsklasse. Misschien moet ik nog even doorsparen, ik ben zelf ook nog wat leuk spul tegengekomen ( ML 29, Krell KSA 100 ). Het zijn wel klassiekers maar volgens mij kunnen ze nog wel mee.. Ik ben er wel achter dat er een hoop mooi spul te koop is, met natuurlijk wel een prijskaartje  :-D aan vast zit, maar toch. Misschien moet ik overwegen om mijn pm-14 te verkopen want om hem alleen als VV te gebruiken is eigenlijk zonde...
Het is best wel verslavend trouwens al dat mooie spul  :-D haha..

ps. Allemaal nog de Beste wensen voor het nieuwe jaar!! pompom

Nicos

Citaat van: Nicos op januari 02, 2010, 11:24:21
Hoi Mars, nog bedankt dat je voor mij heb rondgekeken. Ik begrijp dat je leuke componenten heb zien staan, maar nog steeds in een hogere prijsklasse. Misschien moet ik nog even doorsparen, ik ben zelf ook nog wat leuk spul tegengekomen ( ML 29, Krell KSA 100 ). Het zijn wel klassiekers maar volgens mij kunnen ze nog wel mee.. Ik ben er wel achter dat er een hoop mooi spul te koop is, met natuurlijk wel een prijskaartje  :-D aan vast zit, maar toch. Misschien moet ik overwegen om mijn pm-14 te verkopen want om hem alleen als VV te gebruiken is eigenlijk zonde...
Het is best wel verslavend trouwens al dat mooie spul  :-D haha..

ps. Allemaal nog de Beste wensen voor het nieuwe jaar!! pompom

mag op slot