Geaarde versterker aansluiten zonder aarde

Gestart door Marvin, Gisteren om 15:53:56

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Goeie middag.
Ik heb een aantal eindversterkers die allemaal een brom geven wanneer aangesloten. 
Ik gebruik er maar eentje, maar om te testen heb ik ze stuk voor stuk aangesloten.
Nu heb ik de eindversterker aangesloten op een niet geaard stekkerblok.
Deze heb ik zelf gemaakt, een blok zonder draad bij de bouwmarkt gekocht, zelf aangesloten zonder de aarde draad.
Brom is nu weg.
Maar hoe veilig is dit?

Marvin

Ik mijn vorige huis was niets van de audio/video keten geaard, daar heb ik me nooit onveilig mee gevoeld.
Maar op een of andere manier heb ik er nu twijfels over hoe ik dit heb opgelost.
Misschien omdat het nu van mezelf is.
Er zit achterop de versterker ook een schakelaar mbt de aarde.
Normal of Lift.
Het gaat over een Inkel MA 620

Nils

Lft in geval van brom, heb ik zojuist opgegoogeld.
Zou dat ook ff opzoeken. Staan ook nog meer dingen bij die zeer handig zijn om te weten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 1 -Dali C 8D- Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sony BlueRay.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Marantz cd5000, Dab+tuner.

Marvin

Google heb ik zelf uiteraard ook.  :-D
Maar ik zou graag een technisch onderlegt persoon horen om te zeggen dat het goed is of niet.

TurboMarco

Geen zorgen Marvin het zal prima functioneren.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, Advance Paris XA160evo, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Marvin

Citaat van: TurboMarco op Gisteren om 18:41:32Geen zorgen Marvin het zal prima functioneren.
Nou dat klinkt al geruststellend, dank daarvoor.
Het werkt inderdaad prima, maar je leest van alles over brandverzekering, spanning op de metalen kast bij technische mankementen en dergelijke. 😆

TurboMarco

Voel je spanning wanneer je 1 van de apparaten aanraakt? indien nee het antwoord dont worry.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, Advance Paris XA160evo, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

RHK

Ik heb alle audio/tv ook op een stopcontact en stekkerblok zitten zonder randaarde, gaat al jaren goed.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Marvin

Nee ik voel nergens spanning op staan, ik heb de afgelopen 6 uur wel 10 keer gevoeld.
Ik ben geheel gerust gesteld, dank je wel Marco. 😅
In dit proces heeft ook mijn zwaarste eindversterker weer plaats in de installatie gekregen.
Het dubbele vermogen van de MA-420 die ik ik eerste instantie had aangesloten om de nieuwe buren niet gelijk aan de deur te krijgen, dacht 100watt tov 200watt.
Deze heeft wel wat meer grip op de gehele combinatie van 4x15inch.
Eind goed al goed, dikke blij hier!!

Marvin

Citaat van: RHK op Gisteren om 19:27:25Ik heb alle audio/tv ook op een stopcontact en stekkerblok zitten zonder randaarde, gaat al jaren goed.
Ja ik had dat voorheen dus ook, maar hier is beneden alles geaard.
Het zelf knutselen van het stekkerblok deed me even wankelen.