PM7003 met Dynaudio Focus 140: kan dat echt verkeerd zijn?

Gestart door kolov, augustus 07, 2009, 18:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maks

Ik ben in het bezit van een Dynaudio Micron aangesloten op een PM17 en CD17KI aan elkaar geknoopt met Siltech. De PM17 geeft 2 keer 60 watt en dit voldoet in mijn situatie. Ik heb ze ooit op een Krell beluisterd de kav 300i en dat had veel meer dynamiek en klonk geweldig maar is een stapje te duur. Veel verkopers vertelden mij dat er meer verbetering te halen valt uit verandering van bron dan bij verandering van versterker. Zo heb ik dat zelf nooit ervaren en gelukkig bepalen mijn oren het voor mijn situatie zelf. Ooit (nog op de Firato) luisterde ik naar Studio de Schop de studio. Luidsprekers van 550 gulden per stuk aangestuurd met een dure topset m.a.w. totaal uit z'n verband gerukt qua prijs verhoudingen maar het klonk fantastisch. Gevraagd naar de reden van een degelijke demonstratie was dat hij op deze manier het volle uit de luidspreker kon halen. Wat heb ik hier van geleerd. Voor mij begint het bouwen van een istallatie bij de luidsprekers (veel verkopers vinden dit niet het logische pad). Ik luister dan een tijd met wat ik heb en ga ondertussen nadenken hoe ik verder wil. In mijn geval was dat de versterker die ik als zwakste schakel zag etc etc.
Volgens mij heb jij een prima begin met een luidspreker waar je mooi in de toekomst verder kunt bouwen. Neem de tijd om de speaker in te laten spelen en je oren aan het geluid te laten wennen. Bij mij duurt dit toch al snel een jaar of soms wel twee. Succes en groet Maks

kolov

Veel waardevolle reacties, bedankt!

Aangezien GEDULD vaak wordt aanbevolen, heb ik me stil gehouden en geduldig zitten luisteren. Ik ben al 2 maanden verder, de sprekers zijn ingespeeld - misschien op wat nog marginale wijizigingen na.

In die 2 maanden ben ik niet zo zeker meer in mijn vroegere overtuiging dat alle versterkers die niet in de clipping zone functioneren hetzelfde klinken. Maks geeft hier een goed voorbeeld.

Ik denk dat ik de versterker ga upgraden. Mijn budget is echt op met de aanschaf van de Contours, ik ga het misschien wagen met een import Chinees. Maar dat is weer een heel ander thema.

Mijn systeem: Apple Lossless -> MacOS iTunes --> Airport Express -> CA DacMagic -> Marantz PM7003 -> Dynaudio Contour 1.4


lo

Een 2ehands of inruiler overwegen?
Op marktplaats en hifi.nl kom je regelmatig mooie marantzen tegen :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

kolov

Natuurlijk is  2de hands erg interessant, maar met een budget van 600-800 euro heb ik ook daar niet veel keuze. Het wordt een 2dehands chinees waarschijnlijk :-)

Hoe dan ook, ik denk nu dat de combinatie Dynaudio Contour met PM7003 uitgebalanceerd is en de speakers niet tot hun recht komen. Dat is trouwens nog niet bewezen, niet voordat ik ze thuis met een andere versterker anders (veel beter) hoor klinken

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

kolov