Luidspreker B&W dm 7 goede combi PM7200

Gestart door Peter G, oktober 20, 2009, 22:51:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter G

Tot mijn tevredenheid luister ik al een paar jaar naar mijn stereoset .

Marantz PM 7200 (stereo versterker)
Marantz DV 6200 (dvd - cd speler)
Marantz ST 6000 (tuner, ter verduidelijking. Dit weten de meesten onder de marantzofielen natuurlijk wel :yes:)

Als luidsprekers dienen er twee oldschool B&W dm7 (powerhandling max 200 watt) van ongeveer 30 jaar oud en in goede staat.

Is dit een goede combi? ......of is dit makkelijk te upgraden via een goedkoop alternatief (tweedehands) voor een nog beter geluid. Heb verder niet zoveel ervaring met andere stereo combinaties, dit is namelijk mijn eerste duurdere audioset.  

mvg,
Peter

jrm

Tsja, upgraden kan op vele manieren.
Persoonlijk is dat altijd weer een eigen voorkeur.
Zelf vind ik Marantz en B&W te wollig, maar een ander vind het prachtig.
Probeer in je kennissen kring of er mensen zijn met andere luidsprekers en ga daar eerst naar luisteren of bij een goede hifi zaak en bepaal welke luidspreker je het beste bevalt en probeer die dan uit op je eigen set.

Succes in de wondere hifi wereld!!

Maurice

Jij bent tevreden, dus is het een goede combi!

Maar wat zou voor jou een betere combi moeten opleveren?
Dit is erg persoonlijk en dient dus bij jouw smaak te moeten passen. Als je weet wat je anders wil horen/zien, dan kunnen wij mogelijk gerichter helpen.

Bijv:
- het moet neutraler: ander merk speakers, bijvoorbeeld Dynaudio, Elac, Monitor Audio
- het moet sprankelender hoog: andere speaker, bijv Tannoy
- het laag moet strakker: een losse eindversterker toevoegen
- etc

Het kan misschien ook goed zijn om het filter van je speaker onder handen te nemen. De onderdelen vervangen door nieuwere danwel betere componenten hoeft niet duur te zijn en kan een geheel vernieuwde klank opleveren met meer detail.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Peter G


Wat ik eigenlijk bedoel is wat meer uitleg over audio.

Ik vind mijn Hoog en midden range van mijn B&W speakers goed. Niet overheersend, veel detail. Alleen het midden  tot lage range is soms een beetje donker , mis een beetje detail.
Voorbeeld: Goldplay begint rustig met gitaar en zang, dat gaat helemaal prima. De muziek wordt opgebouwd en bij het muziekale hoogtepunt (wanneer alles los gaat) wordt met name het ondergebied een beetje ontdaan van detail.
Dit is niet met alle muziek zo, ik heb het gevoel dat er soms een beetje power ontbreekt om de luidspreker helemaal open te krijgen.

Is dit makkelijk op te lossen door bv: een andere versterker, misschien betere kabels, of een andere cd speler (nu DV6200). Misschien ligt het ook aan mijn huiskamer.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is.

Alvast bedankt,
Peter

TurboMarco

probeer eens om wat te experimenteren met verschillende posities van je luidsprekers,akoestiek van de meeste huiskamers zijn niet al te best,ook dingen zoals salontafel en ander meubilair kan roet in het eten gooien.
Als je verder tot tevredenheid van je muziek kan genieten lijkt mij de set verder in orde,dus misschien is het wel handig om hier een foto van je setup met een groot beeld van je opstelling (luister ruimte) te plaatsen.

grtz marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Peter G op oktober 22, 2009, 10:45:16
Wat ik eigenlijk bedoel is wat meer uitleg over audio.

Ik vind mijn Hoog en midden range van mijn B&W speakers goed. Niet overheersend, veel detail. Alleen het midden  tot lage range is soms een beetje donker , mis een beetje detail.
Voorbeeld: Goldplay begint rustig met gitaar en zang, dat gaat helemaal prima. De muziek wordt opgebouwd en bij het muziekale hoogtepunt (wanneer alles los gaat) wordt met name het ondergebied een beetje ontdaan van detail.
Dit is niet met alle muziek zo, ik heb het gevoel dat er soms een beetje power ontbreekt om de luidspreker helemaal open te krijgen.

Is dit makkelijk op te lossen door bv: een andere versterker, misschien betere kabels, of een andere cd speler (nu DV6200). Misschien ligt het ook aan mijn huiskamer.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is.

Alvast bedankt,
Peter


Oi Peter,


De (grote) veranderingen die jij voor ogen hebt bereik je niet door kabels enz enz te gaan tweaken.
De grooste en ook meest dramatische verandering zal altijd een ander paar speakers in je set zijn.

Maar dat jezelf ook over je huiskamer als mogelijke geluids verslechteraar begint , wil wel zeggen dat je het redelijk snapt en door hebt.
Acoestiek is het meest ondershatte onderwerp in de ''HOME'' audio.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Citaat van: Marco op november 28, 2009, 09:28:51
stupid

Helemaal mee eens notworthy. schuif maar eens met je speakers. verder van de muur tot dat het geluid aanzienlijk verbeterd. Waarschijnlijk staan ze dan ergens waar je ze niet hebben wilt maar dan heb je dat in ieder geval ondervonden :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.