Binnenkant cd17MK3KI

Gestart door lo, oktober 15, 2009, 13:25:19

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Ik vind het knap dat je kunt bepalen wat je anders wil in de klank van je speler. Ik kan dat niet, ik hoor de cdspeler zoals 'tie is en ben daar tevreden of ontevreden over. In het laatste geval zou ik niet weten hoe ik zou moeten aangeven hoe ik de klank anders zou willen hebben, ik weet namelijk niet welke componenten voor welke verandering zorgen, ik heb daar geen technisch inzicht in. Dus daarom ben ik gewoon tevreden met de klank die m'n cd15 geeft. Het is de 1e cdspeler die mij soms het gevoel geeft dat het geluid niet uit de speakers komt, maar uit de muur erachter. Ik ben er nu dan ook van overtuigd dat het niet klopt wat veel mensen zeggen, dat je bij een upgrade altijd beter je speakers moet vervangen ipv de bron. In mijn geval geven de mission 751's die ik heb toch een verschil in klank weer tussen deze cd15 en spelers die ik nog heb (cd11LE) of spelers die ik heb gehad. Tuurlijk, de 754 freedoms die ik in de opslag heb zullen ongetwijfeld een mooier klankbeeld geven, maar toch, de bron vind ik zeker niet onbelangrijk. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Bearke65

Citaat van: ll0ll op oktober 18, 2009, 13:42:05
Ik vind het knap dat je kunt bepalen wat je anders wil in de klank van je speler. Ik kan dat niet, ik hoor de cdspeler zoals 'tie is en ben daar tevreden of ontevreden over. In het laatste geval zou ik niet weten hoe ik zou moeten aangeven hoe ik de klank anders zou willen hebben, ik weet namelijk niet welke componenten voor welke verandering zorgen, ik heb daar geen technisch inzicht in. Dus daarom ben ik gewoon tevreden met de klank die m'n cd15 geeft. Het is de 1e cdspeler die mij soms het gevoel geeft dat het geluid niet uit de speakers komt, maar uit de muur erachter. Ik ben er nu dan ook van overtuigd dat het niet klopt wat veel mensen zeggen, dat je bij een upgrade altijd beter je speakers moet vervangen ipv de bron. In mijn geval geven de mission 751's die ik heb toch een verschil in klank weer tussen deze cd15 en spelers die ik nog heb (cd11LE) of spelers die ik heb gehad. Tuurlijk, de 754 freedoms die ik in de opslag heb zullen ongetwijfeld een mooier klankbeeld geven, maar toch, de bron vind ik zeker niet onbelangrijk. :)
Daar heb je wel een punt en dat kan ik ook onderschrijven: de luidsprekers geven in belangrijke mate het klankkarakter van de set weer. Belangrijk is wél dat luidsprekers en versterker goed moeten matchen! Tevens: garbage in > garbage out dus een goed systeem is in staat de kwaliteit van de bron goed te kunnen weergeven: en als die slecht is laat de versterker – luispreker combinatie dat meteen horen.
Nou zijn de Mission luidsprekers goede luidsprekers maar ik bedenk dat de versterker en je CD15 samen op een (veel) hoger niveau acteren. Je Missions 751 zullen een heel eind komen maar niet het volledige potentieel van je set laten horen, die754 zullen denk ik idd beter in staat zijn de kwaliteit van versterking en bron te laten horen (zoals je al zelf aangaf)

Veel luisterplezier met je mooie set!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen