Geheugen SR8002

Gestart door minguel, juni 08, 2009, 22:16:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Iemand een idee?

Afgelopen weekend had ik mijn SR8002 volledig uitgezet, de volgende dag alle instellingen weg uit het geheugen.

Zondag alles opnieuw ingesteld inclusief instellingen speakers met de Audessey. Omdat ik even andere kabels wilde aansluiten, vanavond weer even helemaal uitgezet.

Bij het aanzetten zag ik nog net de melding "clear memory" en je raad het al, alle instelling weer weg.

Het lijkt er op dat de SR het geheugen leeg gooit.

Zit nog vet in de garantie dus ik denk zelf laten nakijken door TD van Marantz.

Wat denken jullie?
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

HAL9000

TD marantz.

standby/ geheugen voeding niet goed. Ik heb deze melding vaker gezien bij meerdere types van marantz.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

minguel

#2
Vandaag mijn 8002 weer opgehaald :-D. In totaal 3 weken weg.

Melding is ook door TD geconstateerd.Verrichte werkzaamheden
Systeem reset, software update en 1 wire aangebracht (geen idee wat dit betekent).

Ben nu via de audessey alles opnieuw aan het instellen. Echter nadat alle 6 posities zijn beluisterd, blijft de Audessey hangen op analyseren. Heb het al 3 x geprobeerd. Krijg nu al 20 minuten de melding dat hij aan het analyseren is.

Lijkt mij toch niet helemaal goed.  :-( :-(

Maandag maar weer even bellen. Als iemand het telefoonnummer van de TD voor mij heeft, dan hoor ik dat gaarne.

Minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

sattie

Heeft ie 3 weken bij de td gestaan en zitten daar ook nog de dagen van dealer erbij ?

sattie

probeer eens de unit te resetten naar fabrieks instellingen dat doe je als volgt:

Zet de unit aan en wacht totdat je bv geluid op de tuner hebt.
Dan druk je tegelijk MULTI en SPEAKER A/B en hou deze 3 a 5 sec vast.
De unit zal dan uitschakelen en weer overnieuw opstarten en is vervolgens gereset naar fabrieks instellingen.
Probeer het dan nog eens.

minguel

Citaat van: sattie op juli 04, 2009, 18:49:24
probeer eens de unit te resetten naar fabrieks instellingen dat doe je als volgt:

Zet de unit aan en wacht totdat je bv geluid op de tuner hebt.
Dan druk je tegelijk MULTI en SPEAKER A/B en hou deze 3 a 5 sec vast.
De unit zal dan uitschakelen en weer overnieuw opstarten en is vervolgens gereset naar fabrieks instellingen.
Probeer het dan nog eens.


Ongeveer 4 dagen dealer, de rest TD.

Heb nog niet geprobeerd om te resetten, simpelweg omdat hij net bij de TD vandaan komt en ik niet verwacht dat hij nu blijft hangen. Ik ga morgen weer verder rommelen. Ik kan het analyseren alleen via de exit knop onderbreken. Resultaat, geen analyse, geen instellingen.

Ik had verwacht dat het systeem nu vlekkeloos zou werken.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Vlearmoes

Je weet dat er geen enkel bijgeluid aanwezig mag zijn !!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

minguel

Citaat van: Vlearmoes op juli 04, 2009, 22:01:08
Je weet dat er geen enkel bijgeluid aanwezig mag zijn !!

Weet ik, let daar juist speciaal op. 1 keer kan het fout gaan, maar 3 keer lijkt mij iets te veel van het goede.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Vlearmoes

#8
Hier moest zelfs de mechaniche afzuiging en de pomp van de vloerverwarming uit evenals de tikkende klok  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: minguel op juli 04, 2009, 23:46:32
Weet ik, let daar juist speciaal op. 1 keer kan het fout gaan, maar 3 keer lijkt mij iets te veel van het goede.

Handmatig afstellen heb je er geen probleem mee ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

klopt   ik was ook niet tevreden met de auto afstelling en heb alles manual gedaan  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

sattie

idd die auto afstelling is ook niet alles, maar voordat ie weg ging en je dat geheugen probleem had heb je het toen ook geprobeerd of begin je er nu mee ?


minguel

Citaat van: sattie op juli 05, 2009, 13:03:09
idd die auto afstelling is ook niet alles, maar voordat ie weg ging en je dat geheugen probleem had heb je het toen ook geprobeerd of begin je er nu mee ?



Voor de trip naar TD heb ik mijn nieuwe speakers gewoon kunnen instellen.

Dat handmatig instellen moet ik mij maar in gaan verdiepen.
Iemand nog een tip voor een simpele degelijk db-meter? Via dit forum of google kan ik wel info vinden hoe ik dit moet aanpakken.

Minguel


O ja, voorlopig kan ik niet verder met dit ite. Heb vanochtend een aardige zweepslag :-( :-( opgelopen in de sportschool. Zit de komende tijd een beetje met het pootje omhoog niets te (behalve muziek luisteren).


Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

gerard

Citaat van: minguel op juli 05, 2009, 13:59:29
O ja, voorlopig kan ik niet verder met dit ite. Heb vanochtend een aardige zweepslag :-( :-( opgelopen in de sportschool. Zit de komende tijd een beetje met het pootje omhoog niets te (behalve muziek luisteren).

Het eerste is idd vervelend, het 2e niet  :wink:
Kan je mooi bezig met de handmatige instelling, eerst maar ff "op 't gehoor"
Sterkte verder.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes