Ik zit met het volgende:
Het lukt mij niet om de sub goed in te stellen, zodat hij in verhouding klinkt met mijn speakers.
Heb hier nl twee subwoofers, waarvan één (Klipsch ksw-10) en de ander (Magnat Motion 250a). Ik gebruik ze niet tegelijk...
De Klipsch vind ik te zwak klinken en vervormt snel( aangesloten met een y-adapter)
De Magnat daarin tegen, kan veel hebben, maar tóch is het resultaat niet naar mijn smaak.
Ik heb al 'rond gekropen' om een goede plek te geven aan de sub,ook heb ik de sub een beetje gecalibreerd met een db meter en de test dvd van Avia ( wat ik heel lastig vind, de rest van de speakers heb ik moeiteloos gedaan).
Het lijkt alsof ik bass mis, wat ik gewoon wil is, dat mijn sub de bass overneemt wat mijn fronts niet kunnen.
Eén van de twee wil ik gaan gebruiken (op papier zou de Klipsch beter zijn, maar bij mij dus niet...wat ik erg vreemd vind)
De voorgaande topics hierover heb ik al gelezen, maar toch heb ik nog wat vraagjes.
Vooral over de Hz op mijn sub.
De instellingen staan allemaal op 'smal', uitgezonderd de fronts. (dit klinkt tot nu toe het beste, en dat wil zo laten)
Maar op mijn Marantz receiver (sr5000) kan ik de Hz van de sub niet instellen, alleen sub on/off.
Op hoeveel hz stel ik dan mijn sub in? Zodat ik weet dat het daar aan niet kan liggen.
De volume van beide sub's had ik op de helft gezet.
Hopelijke kunnen jullie mij hiermee helpen...