Loewe Xelos A32 HD+ aansluiten op SR 7002 / 8002 of 6003

Gestart door mhemarantz, maart 28, 2009, 21:43:10

Vorige topic - Volgende topic

mhemarantz

Hallo, ik heb gisteren en Marantz SR 7002 gekocht, vergelijkbaar met de 6003, maar wel 250 euro goedkoper. Nu dacht ik met 4 hdmi aansluitingen en 2 out dat het een kwestie was van al mijn randapparatuur zoals AppleTV, Xbox en Xelos met HDMI even aan te sluiten en lekker te genieten. Nou kwam ik mooi van een koude kermis thuis, De Xelos heeft een ingebouwde digitale decoder, ik kreeg mijn tv maar niet digitaal via de SR  :?, ik heb na lang zoeken en bij 2 zaken langs geweest te zijn, die je niet echt verder kunnen helpen, nu bijna alles voor elkaar.
Appeltje TV en de Xbox werken met HDMI, alleen de TV heb ik nu nog via audiokabels analoog aangesloten op de SR.
Graag jullie hulp hoe ik dit kan verbeteren, dat dit ook minimaal digitaal is. Ik heb nog een HDMI uitgang over, maar ik begreep dat vanwege de decoder dit zo niet gaat werken. Het liefts zoek ik iemand met een SR 7002/8002 of 6003 die ook een Xelos tv hebben en die die wel goed aangesloten hebben HB.
Alvast bedankt voor evt. reacties.
Marc
Marantz SR 7002, Xelos A 32 HD+, Sony RDR-HX510, Apple TV, Xbox
KEF Q5 boxen, KEF Q10 centerspeaker

Stadium III

Marc

Vertel ons eens wat je per ingeng heb aangesloten en hoe

Verder wat zijn je uitvoer mogenlijkheden van je tv ?

Maak eventueel een Picture van je setup menu en vermeld erbij hoe en wat

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mhemarantz

Bedankt voor je reactie, ik zal proberen het allemaal goed uit te leggen.

Ik gebruik beide HDMI output uitgangen van de SR7200, hierdoor is het me uiteindelijk gelukt om via HDMI 1 ingang van de Xelos om de monitor gegevens te laten zien. Voor het geluid maak ik nu nog gebruik van twee audio kabels de receiver geeft TV ook analoog aan. Dit zou ik nog kunnen verbeteren door Audio Digital Out kabel aan te schaffen, of niet ????.
De HDMI 2 van de Xelos laat dus zien of de Xbox danwel de AppleTV geselecteerd staat. Verder zou ik nog kunnen gebruiken de SD/HD Component In Cb/Pb-Cr/Pr-Y voor de DVD speler ????

De DVD heb ik (ivm ontbreken HDMI) met een scart kabel op mijn Loewe aangesloten en digitaal-in (2e) op de receiver.

Zowel mijn Xbox als mijn AppleTV heb ik via HDMI aangesloten op de receiver (dit is helemaal OK)

Mijn CD speler heb ik ook digitaal-in (3e ) aansluiting aangesloten op de receiver.

Bij het menu Func Input Set Up heb ik nu staan:
Func:        Mode:  Dig:   HDMI:   COMP   V/S
TV:           ANA     1        1          1        1
DVD:         DIG     2        -           2        2
AppleTV:    AUTO   -        3          3        3
Xbox:        AUTO   -        4          4        4

CD:          DIG      3        -           -        -

Nou begrijp ik ook niet helemaal hoe ik dit het beste moet invullen, omdat er maar 3 DIG ingangen zijn, wel 4 HDMI in, dus waarschijnlijk niet helemaal juist ingegeven. :-D

M.b.t. audio heb ik nog de volgende vraag: Als ik DVD afspeel, heb ik bij dts instelling de twee front en de center speaker. Bij TV alleen de frontspeakers, maar ik zou bij het kijken naar bijv. filmnet hier ook de center willen gebruiken.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Stadium III

Je hebt 6 digitale geluids ingangen waarvan 3 optisch en 3 coaxiaal

Je hebt 4x hdmi in en 2x hdmi out

Verder als HDMI goed werkt is je dat al mooi gelukt
Het geluid kwa tv kan digitaal maar analoog kan ook voldoende zijn je kunt het iig altijd proberen om digitaal eens aan te sluiten

Je dvd speler heb je met scart naar de tv gebracht en digtaal naar de reciever dat is ook al ok

Verder heb je als je Dolby digital of DTS beluisterd een 5.1 input hierbij gebruik je center en rears en subwoofers zoals het ingemixt is

Als je eventueel gewoon tv kijkt en je wilt je center erbij hebben maar het is stereo dan kun je in de reciever een dolby surround prologic II stand kiezen movie music je kunt ook voor andere gaan

Hiermee kun je een stereo input omzetten naar een surround mix
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mhemarantz

Bedankt, dat betekent dat ik mijn Xelos al bijna zo optimaal mogelijk heb aangesloten en dat het met deze kabels -ANA is en met de digitaal-in - DIG is?

Nog even een vraag m.b.t. AB van de SR7002:
Ik krijg met de AB RC8001SR niet de DVD recorder van Sony RDR-HX510 geprogrameerd, de Loewe TV en Sony CD speler weer wel, wie weet een oplossing?

Met de AB RC101 krijg ik weer mijn Loewe TV niet geprogrammeerd, de rest DVD en CD speler wel, wie heeft hier een oplossing voor?

Marvin

"Verder zal ik de gebruiksaanwijzing ook nog eens helemaal nalezen, maar zo'n dik boek vind ik niet echt handig."

het staat er echt allemaal in, wij verzinnen het ook niet ter plekke....  :-D