Mijn eerste herinnering aan Marantz is dat ik liggend op de grond lag te luisteren naar Mrs Robinson van Simon & Garfunkel, en naar de blauwe lampjes en de gyro-wheel keek van een 2015. Veel later mocht ik de 2015 meenemen toen ik op kamers ging. Jaren plezier van gehad totdat deze ging kraken en de deur uit ging. Daar kwam een herriebak van Technics voor in de plaats met een paar kermisboxen, de enige echte Studiotech 125. Inclusief fietsenlampdraadjes en zonder filter; alle signalen naar elke driver en zoek het maar uit.
Toen ik eenmaal aan het werk ging bij Hobo in Haarlem een nieuwe PM78 en Elac's EL 115 SII gekocht, en een zo goed als nieuwe CD6000 OSE KI. Van een vriendje die al langer in de hifi was kreeg ik nog Audioquest type 4 kabels. Deze set staat nu nog op de werk-/studeerkamer.
Ongeveer 1,5 jaar terug een PM16 en CD17 gekocht; dat was al een mooi verschil en ging het nog wat harder jeuken. Later een paar nieuwe Elac's FS207A eraan; gebruikte Melody ls-kabels en genieten maar. Afgelopen kerst een platenspelert gekocht, en even later een ander element Ortofon 2M blue. Inmiddels lekker vinyl geshopt (30 x van Steely Dan tot Cesaria Evoria) en zelf een mdf-platenbak in elkaar gezet. Tot slot de CD17 ingewisseld voor een CD14, en dat was een gouden greep. Daarna een mooi Spectral-meubel op de kop getikt. Vorige week de Audioquest Yukon interlink en NRG-2 netsnoer van hetzelfde merk eraan gehangen. En dan wordt morgen eindelijk de good-old Gamma stekkerbak van een tientje vervangen door een alu Supra-blok.
En dan heel lang blijven genieten!!! Inmiddels zo'n beetje alle cd's en lp's weer gedraaid en wat klinkt het mooi en beheerst. Mooie plaatsing van instrumenten, veel zwart ertussen en een mooie soundstage. Heerlijk hangen in een gerestaureerde vintage franse fauteuil met de voeten op tafel, en genieten, genieten en genieten. Marantz forever!!!