De set van ekvd

Gestart door Ekvd, mei 29, 2014, 10:22:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ekvd

Mijn eerste herinnering aan Marantz is dat ik liggend op de grond lag te luisteren naar Mrs Robinson van Simon & Garfunkel, en naar de blauwe lampjes en de gyro-wheel keek van een 2015. Veel later mocht ik de 2015 meenemen toen ik op kamers ging. Jaren plezier van gehad totdat deze ging kraken en de deur uit ging. Daar kwam een herriebak van Technics voor in de plaats met een paar kermisboxen, de enige echte Studiotech 125. Inclusief fietsenlampdraadjes en zonder filter; alle signalen naar elke driver en zoek het maar uit.

Toen ik eenmaal aan het werk ging bij Hobo in Haarlem een nieuwe PM78 en Elac's EL 115 SII gekocht, en een zo goed als nieuwe CD6000 OSE KI. Van een vriendje die al langer in de hifi was kreeg ik nog Audioquest type 4 kabels. Deze set staat nu nog op de werk-/studeerkamer.

Ongeveer 1,5 jaar terug een PM16 en CD17 gekocht; dat was al een mooi verschil en ging het nog wat harder jeuken. Later een paar nieuwe Elac's FS207A eraan; gebruikte Melody ls-kabels en genieten maar. Afgelopen kerst een platenspelert gekocht, en even later een ander element Ortofon 2M blue. Inmiddels lekker vinyl geshopt (30 x van Steely Dan tot Cesaria Evoria) en zelf een mdf-platenbak in elkaar gezet. Tot slot de CD17 ingewisseld voor een CD14, en dat was een gouden greep. Daarna een mooi Spectral-meubel op de kop getikt. Vorige week de Audioquest Yukon interlink en NRG-2 netsnoer van hetzelfde merk eraan gehangen. En dan wordt morgen eindelijk de good-old Gamma stekkerbak van een tientje vervangen door een alu Supra-blok.

En dan heel lang blijven genieten!!! Inmiddels zo'n beetje alle cd's en lp's weer gedraaid en wat klinkt het mooi en beheerst. Mooie plaatsing van instrumenten, veel zwart ertussen en een mooie soundstage. Heerlijk hangen in een gerestaureerde vintage franse fauteuil met de voeten op tafel, en genieten, genieten en genieten. Marantz forever!!!

Supra lo rad, Marantz PM16, Audioquest Yukon, Audioquest NRG-2, Marantz CD14, VDH Integration Hybrid, Thorens TD295 MK IV, VDH D-102 III, Philips BDP6000, Melody ls-cable, Elac FS207A, Spectral ST915

Marantz 81

Mooi verhaal man geniet ervan  pompom

Ekvd

thanks, zocht je nog steeds naar een andere interlink? ik heb nog een setje vdh d-102 over, en als ik er iemand blij mee kan maken stuur ik ze op.
Supra lo rad, Marantz PM16, Audioquest Yukon, Audioquest NRG-2, Marantz CD14, VDH Integration Hybrid, Thorens TD295 MK IV, VDH D-102 III, Philips BDP6000, Melody ls-cable, Elac FS207A, Spectral ST915

jrm

Welkom Ekvd!

Leuke set, mijn Marantz PM15S1 komt bij Hobo Haarlem vandaan, nog geen spijt van!
Hoe omschrijf je het geluid van de vdh-102? Ik heb nl. zelf interlinks gemaakt van vdh-kabel met neutrik pluggen.

Marantz 81

Bedankt voor je aanbod maar momenteel niks van plan anders dan genieten van de set klinkt echt goed nu :yes:

gebruik The bay C5 interlinks

Ekvd

Dat geloof ik direct want je hebt een mooie set! Heb the bay ook gehad, was de eerste "echte" interlink die ik kocht. Zelden voor het geld zo'n neutrale kabel gehoord, met even grote verbetering van laag tot midden en hoog. De D-102 vind ik erg mooi, ruimtelijk en transparant maar het laag werd bij mij wat rommelig, al zal dat ook deels aan de speakers hebben gelegen.
Supra lo rad, Marantz PM16, Audioquest Yukon, Audioquest NRG-2, Marantz CD14, VDH Integration Hybrid, Thorens TD295 MK IV, VDH D-102 III, Philips BDP6000, Melody ls-cable, Elac FS207A, Spectral ST915

WilliamB

Welkom ekvd. Mooie SET.
Veel luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

audiof. zonder budget

Welkom op dit forum en natuurlijk een luisterrijke toekomst toegewenst.

B.t.w: nice gear!!
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Vinyl_Fuchs

Welkom en veel plezier met jouw set. Lekker onthaasten en van muziek genieten, daar draait :-o het om. En gelukkig weer een vinylliefhebber erbij.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Fraaie set hoor, dat genieten geloof ik direct :yes:.