De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Wat ik dan weer vreemd vind zijn de reviews van Doublepoint op Thrustpilot waar duidelijk te zien is dat er 2 kampen zijn waarvan de ene heel tevreden is en spreekt over snelle verzending terwijl de andere klaagt over de lange levertijden, wat is het nou?
Wat ik hier lees is enkel lange levertijden.

HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

dmeerpa

Citaat van: TurboMarco op februari 11, 2026, 17:35:41Wat ik dan weer vreemd vind zijn de reviews van Doublepoint op Thrustpilot waar duidelijk te zien is dat er 2 kampen zijn waarvan de ene heel tevreden is en spreekt over snelle verzending terwijl de andere klaagt over de lange levertijden, wat is het nou?
Wat ik hier lees is enkel lange levertijden.

De huidge bestelling van de subwoofer staat open bij een andere goedgekeurde Hifi/video winkel.

Ik kocht bij doublepoint ooit 2 SVS heigh speakers, en die werden vlot en correct geleverd.

Ik vermoed dat de oorzaak is dat ze heel veel te koop aanbieden. Hebben ze het ops tock is de levering snel en goed, maar als ze het niet op stock hebben het vaak kan duren, zeker als het om minder courante modellen gaat of net heel populaire waar stocks wereldwijd snel leeg zijn.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

Jokke

Ik heb zelf geen ervaring met Doublepoint en ga dat ook zo houden.  Er zijn voldoende rode vlaggen.
Ik heb mijn hofleveranciers voor HIFI/TV ondertussen, en nog nooit problemen ermee gehad.

-> Coolblue, Stassen, Wifimedia & Alpha High End
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD 30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue, Synology DS213+
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R
LG 83 C54 4K OLED evo, Panasonic DP-UB820

RHK

Dan kan ik zeggen dat H&C Hifi, onze eigenlijke audiohofleverancier, uitstekende levering en prijsaanbieding biedt. Reeds verschillende audio besteld en naar tevredenheid geleverd.  HB
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

ArjenAH

Voor mij is wifimedia toch wel mijn leverancier, nooit geen problemen gehad.
Stereo:Arcam A25, Arcam ST25, B&W704 S3, DS224+, Thorens TD, FIIO K15 DAC

HT: LG 65" G5 OLED, Powernode (N331), Sub SVS SB-1000 Pro, PULSE FLEX 2I x2, HTM6 S3,

Desktop: B&W 606 S3, Powernode N330 FIIO K9 DAC.

Software: Audirvana Studio V3

TurboMarco

Citaat van: RHK op februari 12, 2026, 19:02:06Dan kan ik zeggen dat H&C Hifi, onze eigenlijke audiohofleverancier, uitstekende levering en prijsaanbieding biedt. Reeds verschillende audio besteld en naar tevredenheid geleverd.  HB
Helemaal mee eens.
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

dmeerpa

Op zich heb ik ook nog nooit problemen gehad.

Coolblue ken ik natuurlijk maar voor mijn audio/video nog niet gebruikt (ok voor mijn Denon Home 150 wel) en daar is altijd alles al geweest volgens afsrpaak, zelfs op vlak van garantie. Ooit een 2de hands Samsung Professionele monitor gekocht die nog onder garantie was van een dokter. Toen daar na 3 jaar en vlek op kwam, heeft Coolblue mij het volledige initiele aankoopprijs teruggeven als was ik niet de initiele koper, heb ik goed aan verdiend al had ik uiteidenlijk wel liever een vervanging gezien, de Benq sw320c en sw321c die ik nadien had/heb ben ik nooit zo tevreden over geweest (voor fotografie).

Mijn spullen komen van Audio/Video de Smet (super deals op TV), futureland.fr, Doublepoint, Smits Arnhem, ugoos.store, A Tube High Fidelity B.V. de rest is 2de hands.

Van Smits Arnhem kan ik het hen niet zo kwalijk nemen, als er in Europa geen stock is, zal geen enkele van de reeds hier aangehaalde winkels die kunnen leveren als ze die niet zelf op stock hebben.

Waar bepaalde winkels zich misschien wel schuldig aanmaken is verkeerde stock info op hun site. Mensen (zeker ik) willen eens ze gekozen heb het gisteren in plaats van morgen. Dus kies je voor de winkel die iets duurder is maar voorraad heeft ipv wat minder uit te geven en te moeten wachten. Echter nadien blijkt de stock status op de site toch niet juist te zijn door ongekende redenen, en mag je ook wachten.
Smits zegt dat niet, al vind ik de tekst wel misleidend "Snelle bezorging Binnen 1 – 3 werkdagen geleverd", uiteindelijk willen ze zeggen zodra zij het in huis hebben, wat uiteindelijk de levertijden zijn van DPD...

En Doublepoint doet hetzelfde "Snelle bezorging Binnen 1 – 3 werkdagen geleverd". Maar ga je naar hun FAQ dan lees je
Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?
Is een product op voorraad en plaats je je order op een werkdag, dan verzenden we doorgaans dezelfde of de eerstvolgende werkdag. De meeste zendingen worden de werkdag erna geleverd. De bezorgtijd kan per vervoerder verschillen.

Dus ja hebben ze het niet op voorraad dan is het wachten tot ze het bekomen van hun leveranciers, en daar gaan soms weken over, en als je als klant hoopt het binnen 3 dagen te hebben dan ben je kwaad en krijgen ze slechtte reviews.

En als ze dus 2kans modellen aanbieden die ze niet op stock hebben en via importeur moeten bekomen, kunnen ze eveneens hun 1-3 dagen niet waarmaken na bestellen, het heen ik dus vaststelde als ik naar hen belde voor die 2de kans SVS sub.

In séh liegen ze niet, maar anderzijds ontbreekt het aan transparantie.
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro

dmeerpa

De tweede subwoofer is er eindelijk, ze staat nu achter de linker front speaker.

Na wat PEQ instellingen meet hij al mooi, gaat mooi tot 20Hz en valt dan via mooie curve af.

Kan ik niet zeggen van de PB12+, die zit met een serieus dal tussen 30 en 55hz. En valt hij af vanaf 25hz met een kleine opflakkering rond de 12Hz. 
Via DIRAC BassControl wordt dat samen een mooie curve met een behoorlijk weergave tot 12Hz. Echter met DIRAC ART volgt hij nog teveel de afval curve va. De PB12+. Ik heb al geprobeerd de 2subs te ungroepen om zo ze elk hun eigen curve te geven, maar ART weigert dan om de support filters voor de 2de sub te tonen en te herberekening.
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K

RHK

Je bent er maar druk mee. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2