Reclame op forum

Gestart door Maurice, oktober 22, 2008, 22:40:05

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

Zoals jullie kunnen zien heb ik reclame op het forum geplaatst.
Hier zit geen enkele financiering achter, maar uit overtuiging en ondersteuning van de filosofie achter de software geplaatst.
De reclame naar de software betreft namelijk allemaal vrije software die in deze gevallen ook allemaal gratis te verkrijgen zijn. Ze zijn anders maar in gebruik net zo goed als commerciƫle software die veel mensen illegaal gebruiken.

De vrije software vertaalt zich in de zin van "free as in free speech, not as in free beer" en is uitgegeven onder een zogenaamde >>>opensource<<< licentie.
De meest bekende is de >>>General Public License<<<, die gebruikers aanmoedigt om zelf de broncode door te nemen en te verbeteren. Gevolg is dat open source software meestal ontwikkelt en verbeterd wordt door vrijwillige gebruikers over de hele wereld waardoor betere software ontstaat. Tegenwoordig zijn er echter ook steeds meer commerciƫle bedrijven die het nut van open source zien en daar actief aan bijdragen. Voorbeelden zijn Google, Sun en IBM.

Dit forum draait trouwens op CentOS Linux besturingssysteem, Apache webserver met PHP en MySQL database server. De forumsoftware is van SimpleMachines. Alleen hebben een vrije licentie.

Ik zou zeggen, klik op de links, lees de websites, download de software en probeer het uit!
- OpenOffice.org: kantoorsoftware (concurrent van MS Office)
- 7-zip: comprimeer programma (concurrent van WinZip en WinRAR)
- Firefox: web browser (concurrent van MS Internet Explorer)
- Ubuntu: besturingssysteem (concurrent van MS Windows XP/Vista)
- Foobar2000: lichtgewicht mediaspeler (enkel muziek, voor films is VLC van www.videolan.org een aanrader)
- The GIMP: fotobewerkingsprogramma (concurrent van Adobe Photoshop)
- Thunderbird: mailprogramma (concurrent van MS Outlook Express)
- Pidgin IM: instant messenger (concurrent van MSN, compatible met MSN, ICQ, Jabber etc)

Alles kan onder MS Windows gebruikt worden en biedt meestal betere features en veiligheid dan de concurrentie! Het is soms even wennen. Ubuntu kan als live cd gebruikt worden (test cd), zodat je veilig met de cd de pc kan opstarten. Je kunt zo ubuntu proberen. Bevalt het niet, dan zet je de pc weer uit en verwijder je de cd en start weer opnieuw in Windows op. Bevalt het wel? Dan kun je deze NAAST Windows installeren. Let wel dat via de cd testen een heeeeeeel stuk trager is dan installeren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Winzip kan je bv 30 dagen vrij gebruiken en daarna is het over.
Neem aan dat dit hiermee niet het geval is ?
Ga hier zeker gebruik van maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op oktober 22, 2008, 22:50:40
Winzip kan je bv 30 dagen vrij gebruiken en daarna is het over.
Neem aan dat dit hiermee niet het geval is ?
Ga hier zeker gebruik van maken.
Dat is hierbij zeker niet het geval ;)

7-zip is wat meer basic qua uiterlijk, alleen is de compressie vele malen beter en heeft deze een aantal zeer handige features die Winzip niet heeft/had.
Vooral voor mijn werk maak ik er erg veel gebruik van (functies zoals link op harddisk plakken in "opslaan", zodat ik niet hoef te browsen; rechtermuisknop op bestand en dan "toevoegen aan .... en verstuur" om een bestand gecomprimeerd te mailen zonder dat het gecomprimeerde bestand op mijn harddisk kom te staan).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Ik maak ook veel gebruik van Open Source software. Voor het lezen van PDF-bestanden maak ik gebruik van Foxit Reader.
Ubuntu heb ik geprobeerd, maar ik krijg het niet geinstalleerd. Mijn laptop heeft een RAM-geheugen van maar 256 Mb.

PEB

Ik zelf gebruik al tijden Open Source software. En het wordt elke keer beter. De open Office en dan met name de Novell versie is erg stabiel en geweldig in gebruik.
Kan ook prima pdf documenten maken. Het is wat traag bij het opstarten. Maar daar werken ze weer aan.
Ook de mail gebruik ik Open Source programma(thunderbird). En de Browser net zo.(Firefox)
Als OS gebruik ik dan SUSE. Dit komt dan weer omdat ik een Novell man ben. En dan heb ik toch onbewust een voorkeur voor SUSE. Maar Ubuntu draait bij mij ook. Hier heb ik dan MIDI software op draaien. Ook weer Open source.
Er is zo veel goede software te vinden in het Open source gebied. En erg goed. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

MadVillain

Citaat van: Maurice op oktober 22, 2008, 22:53:59
Dat is hierbij zeker niet het geval ;)

7-zip is wat meer basic qua uiterlijk, alleen is de compressie vele malen beter en heeft deze een aantal zeer handige features die Winzip niet heeft/had.
Vooral voor mijn werk maak ik er erg veel gebruik van (functies zoals link op harddisk plakken in "opslaan", zodat ik niet hoef te browsen; rechtermuisknop op bestand en dan "toevoegen aan .... en verstuur" om een bestand gecomprimeerd te mailen zonder dat het gecomprimeerde bestand op mijn harddisk kom te staan).

Na jaaaaren winrar te hebben gebruikt volledig overgestapt naar 7-zip. Is stukken sneller en volgens vele tests is eruit gekomen dat hij ook beter comprimeert dan concurrenten.

Foobar2000 is echt een aanrader! ziet er simpel en zeker niet mooi uit maar is erg krachtig.
Vooral het ingebouwde converteren is erg fijn. En het gebruik van een ingebouwde bibliotheek is makkelijk.

Frits Denon

Iemand hier ervaring met het installeren van Ubuntu? Op mijn PC met wat gehannes wel aan de praat gekregen, echter wel met wat hikken. Bijv. geen beeld en tekst op mijn scherm Video Mode niet ondersteund.
Uitendelijk met veel gepiel toch aan de praat gekregen. Alleen werkt een bepaalde update voor het kernel steeds niet. :|

Ben wel enthousiast geworden over Ubuntu. Ziet er wel gelikt uit en werkt goed.

Wilde het ook op mijn laptop installeren, maar dat lukt niet. Heb het via Wubi gedaan en ubuntu op een aparte partitie gezet. Ook verhalen over grafische kaart en via beperkte grafische mogelijkheden wel geinstalleerd gekregen, maar bij hernieuwd opstarten nog vanuit de installatie komt hij niet verder. Zou het toch graag draaiend willen hebben op de laptop. HLP

Iemand hier met ervaring?

Groet,
Frits byebye

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

ik wil het ook graag
is er niet zo iets als downloaden als iso bestand branden en dan booten vanaf cd rom ? like XP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Frits Denon

Kijkt hier en gij zult vinden: hello

http://www.ubuntu-nl.org/

Wordt lid van het forum aldaar en u vind nog veel meer! pompom
(En dat heb ik dus gedaan... :yes:)

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4