Marantz SR7001 met Bose Akoestimas 10II geen subwoofer volume!

Gestart door ferstein, september 13, 2008, 16:28:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferstein

Goedenmiddag allemaal,

zoals jullie zien bij ik nieuw op dit forum, en de reden dat ik erop zit is omdat ik een probleem heb.
Ik heb recent een Marantz SR7001 reciever gekocht, en had in het verleden al de bose akoestimas 10 II gekocht.
Nu krijg ik alles goed ingesteld, en het klinkt allemaal geweldig, alleen heb ik geen subwoofer volume.

Heel simpel uitgelegd heeft de sub geen stroom of wat dan ook, ik sluit mijn boxjes aan op de sub, en ik sluit daarna vanuit de sub de kabels aan op de reciever. De reciever herkent alle speakers (volgends mij ook de sub) maar als ik de auto test doe (met al die piepjes) heb ik bij mijn sub geen piep of wat dan ook. Ik kan ook volumes instellen, bass toevoegen of wat dan ook, maar toch hoor ik niet veel bas.

Het lijkt mij dat met zo een versterker er echt wel een goede bas uit te pompen is, maar mij lukt het tot nu toe toch nog niet. Mijn vraag is dan ook, wat doe ik fout. Ik heb de kabels al een aantal keer aangesloten, en heb die autotest(met microfoon) al een aantal keer gedaan.

Heeft iemand miss een oplossing voor mijn probleem? alvast heel erg bedankt

Owja, hier ff een link naar het boekje van de Bose boxjes, op pagina 14 staat een plaatje met daarop hoe dat alles aangesloten zit!

http://www.bose.co.uk/GB/Images/Acoustimass%2010%20Series%20II%20Speaker%20System_tcm6-4050.pdf

Groeten Ferry

audiofreak1

Je receiver heeft een aparte subuitgang (tulp) die bedoeld is voor een actieve sub. De Bose sub wordt via de frontspeakers aangesloten en pakt alleen het laag wat voor de fronts bedoeld is. En dat is te weinig. Alleen via de sub uit komt het juiste signaal eruit.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Vlearmoes

#2
Of moeten je fronts op large ??  :wink:

Speaker Setting at receiver
Left and Right Front Large
Center Large
Left and Right Surround Large
LFE (low frequency effects) ON
Subwoofer OFF
Crossover frequency 200Hz

bij de testtonen op reciever geen geluid op sub  dat klopt!    geen sub aansluiting!
daarom LFE (low frequency effects) ON   dan gaan de sub signalen naar de fronts en dus naar je sub  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

#3
 stupid

idd alles op large zetten en subwoofer op off

Dan voert ie alles door naar de subwoofer

Je moet ook alle speakers aansluiten op de subwoofer en via subwoofer naar de reciever toe !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ferstein

OK,iig erg bedankt allemaal,

Heb er gister nog de avond aan gezeten en heb veel aan jullie tips gehad, alles staat nu op large, sub uit, en LFE aan.
Kan alleen ff de crossover nergens vinden.
Verder kwam ik erachter dat de EQ erg hoog stond met alles, heb de EQ uit gezet en HOppa, daar kwam de bas ineens!

Ik vraag me wel af of ik deze nog harder kan zetten (heb de bass al op de remote op +6 staan) TRubass staat op +6
De bas is er nu, maar nog niet echt dreigend aanwezig b.v. bij films. Of moet ik hier gewoon de juiste dolby aanzetten?

IIG erg bedankt allemaalvoor julie hulp zover!

Groeten Ferry

dmeerpa

Ik vermoed dat je LFE ook uit moet zetten.

Eigenlijk heb jij GEEN sub. Ik leg uit. Waar wij 5 speakers hebben met elk hun eigen woofer voor het laag, heb jij 5 speakers met één gemeenschappelijke woofer, eentje die dan nog als kenmerk heeft de bass wat op te fokken.
Een 5.1 DVD heeft een appart kanaal, het LFE kanaal, wij  kunnen dit kanaal doorsturen naar onze sub, jij niet. Uw receiver moet dit LFE kanaal weer gaan mengen met de 5 andere kanalen. Wat niet ten goede komt van de klank.

Als je echt die kleine boxjes wilt behouden, kan je eventuele een echte sub toevoegen, of anders Bose buiten en nieuwe speakers.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

pg

ik heb ook bose gehad.
daar sta ook alles op large.
sub uit en LFE ook uit.
bas was er wel en klonk wel leuk.
miste soms wat met music alleen.
klopte niet altijd en met films ging het wel goed en bas ook.