SR-7001 oververhit

Gestart door Bold, juli 21, 2008, 16:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cvd

Ik vermoed dat de reden waardoor mijn versterker uitviel, anders is dan oververhitting.
Als ik de muziek wat harder zette dan normaal dan viel de versterker ook in de protect mode, ondanks dat de versterker nog niet warm was.
Ik heb toen toch maar eens opnieuw een speakertest gedaan en wat bleek telkens bij de rechter voor luidspreker viel de versterker in de protect mode. Nou vermoed ik dat ik door de speakerkabel geboord hebt, ik moest nog iets vastzetten.
Dus een nieuwe kabel provisorich aangesloten en de versterker viel niet meer uit, wat dat bereft ben ik wel blij dat het niet aan oververhitting lag, maar dat ik door de speakerkabel geboord heb is minder omdat deze net geheel weggewerkt waren in de muur, een de oude eruit trekken en een nieuwe erin is ook helaas geen optie doordat ik met teveel scherpe bochten gewerkt heb, dus dat is wel balen. :cry:



Stadium III

Mocht dit het probleem idd zijn is het top dat het opgelost is!

Verder natuurlijk weer een mooie optie om je front's opnieuw te bekabelen ! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob G

Citeerde oude eruit trekken en een nieuwe erin is ook helaas geen optie doordat ik met teveel scherpe bochten gewerkt heb, dus dat is wel balen.

Gewoon proberen, niet door alleen de nieuwe kabel in te voeren, maar wel met behulp van een trekveer/oude kabel of willekeurig ander hulpmiddel de nieuwe kabel door de leiding trekken.

Roland65

Citaat van: Rob G op augustus 06, 2008, 11:52:42
Gewoon proberen, niet door alleen de nieuwe kabel in te voeren, maar wel met behulp van een trekveer/oude kabel of willekeurig ander hulpmiddel de nieuwe kabel door de leiding trekken.

Heb ooit eens de tip gehoord van iemand die met een oud cassette bandje en een stofzuiger dit probleem heeft opgelost.
Bandje van de spoel halen, stofzuiger aan de ene kant van de buis bandje aan de andere kant en zuigen maar!!
Als het bandje erdoor is touwtje eraan knopen, erdoor trekken en daarna de kabels.
Misschien wel de audiofiele oplossing voor dit probleem? :lol:
Succes
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

cvd

Bedankt voor de tips allemaal, dat met dat cassette bandje is heel goed. :-D
Maar ik heb zelf de kabels gelegd en niet via een electra buis maar merendeels met een kabelgoot en tape, dus dat gaat echt niet lukken.

dmeerpa

Citaat van: cvd op augustus 06, 2008, 15:17:07
Bedankt voor de tips allemaal, dat met dat cassette bandje is heel goed. :-D
Maar ik heb zelf de kabels gelegd en niet via een electra buis maar merendeels met een kabelgoot en tape, dus dat gaat echt niet lukken.

Was niet echt slim hé  :no:
Als ik ooit bouw of iets koop, dan komen overal dikke buizen te liggen, want over een paar jaar wil je nog een kabel voor dit of voor dat.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

Citaat van: dmeerpa op augustus 06, 2008, 19:04:14
Was niet echt slim hé  :no:
Als ik ooit bouw of iets koop, dan komen overal dikke buizen te liggen, want over een paar jaar wil je nog een kabel voor dit of voor dat.

idd flinke buizen leggen en kabel upgrade kan dan altijd !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4