Hallo, ik ben nieuw op dit forum en oriënteer me om voor in de huiskamer iets nieuws aan te schaffen; op mijn muziekzolder luister ik via een oude marantz cd63, een mixer en actieve studiomonitoren van Mackie. Daar kan ik alles bijdraaien naar gelang ik het wil horen klinken, en dat is daar meestal analytisch omdat ik meespeel met muziek, uitschrijf ed. De Bas met het speciale afdempmechanisme (trilplaat) in een gesloten behuizing en alleen voor de bas een 250W versterking, is hier erg goed in, heel strak.
Voor in de huiskamer wil ik lekker muziek luisteren (meestal jazz, klassiek -grote en kleine bezettingen doch ook singersongwriters).
Ik wil persé SACD dus dan blijven er weinig merken over.
Ik wil de SA11s1 aanschaffen (de s2 is me te duur).
Daarnaast overweeg ik de PM11s1 doch ook de Van Medevoort 350 serie is nog niet van de baan: ik kan ze helaas nergens naast elkaar horen voor zover ik weet, laat staan met de luidsprekers waar ik over denk:
de Focal 1027 Be heb ik een tijd geleden bij Hobo gehoord met de Marantz 11 serie: ik vind die helderheid geweldig, vraag me wel af of dat op lange duur niet vermoeiend is. Daarnaast de scan speak maxima: die heb ik ook gehoord net als enigen van jullie, alleen heb ik die niet gehoord met de PM11S1; die is op alle fronten beter dan de Focal doch alleen miste ik (?) net dat beetje scherpte bijv bij bekkens, bij het aanraken van snaren, doch dat zou best eens aan de ruimte in Oss kunnen liggen; in de test in HVT geeft men echter ook aan dat ze net iets terughoudend zijn.
Heeft iemand van jullie ervaringen met de verschillen tussen deze componenten, advies?
Groet, Han.