Hoe Marantz PM62 - Mk II aansluiten op een KPN TV box?

Gestart door srna513006, juli 14, 2024, 14:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marvin

En misschien dat de tv nog even duidelijk gemaakt moet worden dat het stereo is, als er surround doorheen wordt gestuurd snapt deze aansluiting het misschien niet.

hg5812

Hallo
In het eerste bericht zeg je dat de oude tv met een tulp kabel aangesloten is op de versterker. Dat werkte. Ik zou dus diezelfde ingang gebruiken om de dac op de versterker aan te sluiten.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

hg5812

Citaat van: Marvin op juli 16, 2024, 19:32:00En misschien dat de tv nog even duidelijk gemaakt moet worden dat het stereo is, als er surround doorheen wordt gestuurd snapt deze aansluiting het misschien niet.

Het format van de digitale uitvoer van de tv moet op PCM staan
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

srna513006

Citaat van: Marvin op juli 16, 2024, 19:29:04Een andere dac is in ieder geval een goedkoper alternatief om te proberen dan gelijk een andere versterker.
Als het niet werkt is terug sturen natuurlijk een optie. Deze versterker berijpt je zoon al, dus dat scheelt al heel wat uitleggen.

Dat klopt helemaal,
Ik heb zo net deze DAC besteld en ga die aankomend weekend testen, zie bijlage.
Het voordeel van dit apparaat is dat ik als input zowel HDMI-ARC als SPDIF kan gebruiken dus een van beide zal dan toch wel moeten werken.
In elk geval ben ik intussen wat wijzer geworden omtrent dit onderwerp dus mijn dank voor de adviezen.

192 kHz DAC-converter, digitaal naar analoge L/R RCA-adapter, HDMI ARC audio-extractor naar SPDIF, coax, 3,5 mm, L/R, CEC volume instelbaar




Emiel77

Lijkt me een prima oplossing.
Zowel HDMI als optisch, zullen beide werken lijkt me.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

RHK

Als je de tulp uit aan de achterzijde van de Samsung tv gebruikt en audio uit op PCM stereo zet, dan moet dat toch ook werken? Zie foto achterzijde Samsung smart tv.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JohnWx

Citaat van: RHK op juli 17, 2024, 08:57:59Als je de tulp uit aan de achterzijde van de Samsung tv gebruikt en audio uit op PCM stereo zet, dan moet dat toch ook werken? Zie foto achterzijde Samsung smart tv.

Ze hebben vandaag de dag geen line out meer of koptelefoon uitgang alleen optisch  :x
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Met die DAC gaat het werken

Stop je achter de kast en klaar

Alleen de instellingen op de tv zijn belangrijk zoals optical uit HDMI EARC inschakelen etc
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

srna513006

Allen bedankt voor de bijdragen.
De nieuwe DAC is binnenin ik ga deze binnen 14 dagen testen en dan geeft ik weer een update.
Ben zelf ook benieuwd.

Marvin


JohnWx

Anders ook een mooie optie is een Onkyo voor dat geld een no brainer, ja geen Marantz


https://onkyo.com/emea/home-audio/stereo-receivers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject