Citaat van: CBdicX op november 02, 2024, 13:21:04Ik snap het sowieso niet, die waardes ga je in een bescheiden doorzon woning nooit halen, ja, 3 huizen verderop
Ik heb hier een oude SVS PB12+ die ook 12Hz kan, en daarnet met REW gespeeld ivm center, en ik heb 10Hz 0db (zit wel met een dal op 16,5Hz van zo'n 7db en een piek op 25Hz van +3,5db. 20Hz is net als de 10Hz 0db.
Dit is een leuke site die lage frequencies in Films weergeeft. Top Gun:Maverick in Dolby True HD Atmos gaat best wel een stukje onder de 20Hz Ook Godzilla Minus One moet niet onder doen.
BEQCatalogue Top Gun: MaverickEr zijn twee grafieken. Links is MET BEQ, rechts is zonder BEQ. Binnen elke grafiek is van links naar rechts de frequentie. Links is laag, zoals in 10hz. Van onder naar boven is de tijdas voor de film. Dus de lage linkerhoek zou een 10hz signaal zijn aan het begin van de film. Wat je ziet bij de meeste films, vooral bij gestreamde films, is in de rechter grafiek (zonder BEQ) 30-40hz en daaronder is geen geel omdat zoals al aangegeven alle sublaag is weggelaten .