Citaat van: pameijer op februari 16, 2022, 22:25:40
Het is een stereoversterker dus een typische HT geluidsformaat is niet zo voor de hand liggend. Het zal allemaal teruggeschroefd moeten worden naar een 2.1 of 2.0 geluidssignaal. Voor het gros van de mensen zijn dit mooie specs. Ik vind het juist goed overdacht model, perfect voor het gemiddelde huishouden dat wel wat kwaliteit wil en hun stereo en TV goed willen kunnen verbinden.
Nog een linkje van hifi.nl
Volgens mij wil iemand met een Stereo versterker van 2500,00 euro juist het best mogelijke geluid, en horen TrueHD en HD Master daar ook bij, net zoals Flac en DSD.
Lossless terug gemixd naar (PCM) 2.1 of 2.0 is juist wat je wil in deze situatie.
En er hoeft niet eens nagedacht te worden over beeld via de (e)ARC, ik snap deze keus niet.
Buiten Marantz zet ook McIntosh nu een ARC versterker in de markt, wel 15.000 euro
en dan geen Hi-res "filmformaat" ondersteuning, belachelijk.
Een simpel receivertje onder de 1000 euro doet dit soort terug mixen probleemloos naar Stereo of 2.1, met bass-managment en ruimte correctie, ook voor alleen Stereo zonder sub.
Ik zie cross-over beheer als een van de belangrijkste gereedschappen in een AVC, totale controle over de hoeveelheid bass wat naar speakers gestuurd word, zo hou je de handel zonder vervorming, hoe groot of klein de speakers ook zijn.