Citaat van: Paul op januari 19, 2008, 17:07:14
Niet helemaal me eens .....speel liever direct zoals de opname bedoelt is maar smaken verschillen en soms zijn bepaalde correcties noodzakelijk maar je zal bij mij nooit de loudness knop aan zien staan.
zou dat ook wel willen: kunnen beluisteren zoals de opname bedoeld is, maar daar zit nou net het probleem, ik ben er niet bij geweest. Als je muziek op verschillende sets beluisterd hoor je verschillende opvattingen over hoe de opnames bedoeld zouden kunnen zijn.
Ik luister en soms bevalt iets niet. Als ik dat kan veranderen dan doe ik dat, soms is het gewoon beter; niet beter zoals het bedoeld zou wezen wel beter zoals het overkomt.
Ik kan dagen luisteren zonder iets te veranderen, dagen ook dat ik iets verdraag om het uiteindelijk bij te stellen.
Ik heb een hele kale rotel versterker waar ik mee draaide en daar viel niets aan te veranderen dan hard en zacht. Daar heb ik van genoten, werkelijk waar en dat jarenlang zo puur mogelijk, niet omdat ik vind dat dat moest maar omdat datgene wat ik hoorde me zo goed beviel.
toen kwam ik in de mid-life crisis terecht en wat zijn dan nog waarheden.........
Nu ben ik into vintage-marantz.
Ik val op oud
All die knopjes geven weer andere mogelijkheden ik verhaspel dat het een lieve lust is <maar niet echt>
Het allerleukste is dat we met onze spullen kunnen doen en laten wat we willen.
Ik heb lol aan de installatie van iemand die zo puur mogelijk weergeeft en nog meer plezier als die ander daar helemaal van uit zijn dak gaat.
Ik kom ook bij mensen die dat ding een hengst geven die vloekt met alle esthetische opvattingen, daar kan ik me ook goed amuseren maar........ niet te lang natuurlijk.
Het grootste wonder is dat wanneer ik mijn installatie uitzet alles is verdwenen,...... gewoon verdwenen alleen de stilte,... en ik,..... en de natuur.......