Ik heb weer eens een Marantz PM80ES op de tafel gehad. Alles werkte mits wat gekraak en geknal op de kanalen soms. Duidelijk dat het powermanagement circuit dat hier discrete is opgebouwd slecht in de tin stond. Bij de standaard marantz PM80 zit hier die beruchte STK module.
Alle elko's vervangen op de grote buffers na niet het relais ook. En alles door gesoldeerd
dat is echt een must bij deze versterkers wil je er een betrouwbare unit van maken. De gedt trouwens ook voor de PM-6,7,8000 series.
Alles origineel.
Voeding oud.
Voeding gereviseerd.
Subsonic.
De eindversterker oud.
Hier zit voornamelijk alle ellende.
Work in progress.
Nieuwe hoogwaardige würth elko's 105 graden 5000uur.
Alles door gesoldeerd! Je moet wel goed kunnen solderen wil je dit print niet beschadigen. Het is ongelofelijk fragiel.
Volume control oud.
Door gesoldeerd en voorzien van nieuwe elko's. Die zwarte elko's zijn Rubycon 5000u 105gr.
Alles voorzien van nieuwe elko's en doorgesoldeerd. Bias afgesteld op A/B 14mV en A 70mV
Alle oude componenten.
Afgezien wat je huidig in de winkel kan kopen, is dit zeker nog een versterker die mee kan doen met de tijd.
Met een beetje service gaan de MKII en de ES varianten best een hele lange tijd mee. Ik vraag mij af als de huidige spullen dat ook kunnen?
Klankmatig is het een neutrale versterker. Enige warm klinkende speakers zou echt geen kwaad kunnen!