Nou nummer 2 was aan de beurt..
Heb bij het openen toch wel even een vloek gelaten. Deze gekocht van een handelaar waar ik door de jaren heen vaker geweest ben. Hij had het kapje al gespoten maar de binnenkant moet ook wel even schoongemaakt.....
Waarschijnlijk opgeslagen geweest in een vochtige ruimte.. zo zonde.. Zie foto's van alle oxidatie.
Ook stond de 140 niet aangesloten bij ophalen en schakelde daar gewoon in. Goed teken. Helaas bij enige belasting sloeg gelijk de protectie in.. Vandaar dat hij niet stond aangesloten bij ophalen. Even iets om in de gaten te houden bij deze aanbieder, gewoon een eerlijk verhaal en mekaar recht in de ogen kunnen aankijken is mij toch meer waard dan €50,- meer kunnen verdienen.. maar dat ben ik dan
Enfin terug naar de 140, ik ben niet voor 1 gat te vangen en bij nadere inspectie lijkt de versterker wel compleet en verder de moeite waard om wat uurtjes in te stoppen.
Aangezicht zoals ik m kreeg :
Hier is maar een oplossing voor. Strippen, roest verwijderen, behandelen en opnieuw spuiten. Ontmanteling in progress :
Front met ingewanden los
Mr. Combo elco zielig alleen. Nu kon ik mooi die dolgedraaide moer loswerken :p
Na schuren, ontvetten en behandeld met Hamerite hamerslag gaat deze jongen niet meer roesten. Chassis, achterzijde en front heb ik moeten behandelen. De tekst opdruk aan de achterkant netjes afgeplakt en het resultaat mag er zijn. Door de lichtval van mijn werkbank komt het niet op zijn mooist uit maar in het echt is het resultaat netjes geworden.
Tijd voor assemblage verder en dezelfde behandeling gegeven als het eerste exemplaar. Dwz, identieke service/recap.
Eerste testrit bleek helaas geen succes. Het relais bleef niet ingeschakeld. Het protectieboard eens goed onder de loep genomen en na wat spitten bleek een 2SC945 tor letterlijk nog maar half te geleiden
Met diode test geen bijzonderheden maar met de tester was de gain erg laag. Deze vervangen en voila musica!
Alleen nog even nieuwe trimpotjes bestellen en dan is het helemaal klaar.
Even flink gas er op
en de andere 140 voor de show even er bovenop gezet. Nu nog bij mijn slopers even een matchende set gain knoppen vinden.