Ik ben even de weg kwijt, maar ik zal bij het bij het begin starten.
Ik heb een receiver van Marantz de SR 7007. En sinds kort een nieuwe smart tv gekocht, en de Horizonbox van Ziggo geïnstalleerd, en alle kabels aangesloten zoals op de oude TV en oude provider.
Ik heb de Horizonbox met HDMI rechtstreeks aangesloten op de TV, en de BOX via glasvezel aangesloten op de SR 7007 ( Digital Audio in / 1TV AUDIO) De rede is, omdat ik niet "altijd" de receiver aan wil hebben als ik na TV kijkt. Maar zo nu en dan schakel ik de SR 7007 d.m.v. de TV toets op de afstandsbediening.
Ik wilde in de eerst een mediaspeler kopen om daarop Kodi te installeren, maar gezien mijn nieuwe TV Andriod heeft, heb ik op de TV KODI geïnstalleerd. Maar ik heb dan alleen geluid via de TV, dus een glasvezel (SPDIF) gekocht en deze naast de eerder genoemde aangesloten 2(CD) op de AB AUX2. Geluid is niet echt mooi te noemen.
Ik vroeg me af, of het mogelijk is, om het geluid van de TV ( lees KODI) via een HDMI aan te sluiten op de SR 7007, en sluit ik deze dan aan op HDMI OUT bijvoorbeeld MONITOR 1 ARC,
of is het beter om bijvoorbeeld deze aan te sluiten op bijvoorbeeld HDMI IN / AUX2.
Ik hoop wel via de Andriod TV / KODI ook te genieten van 5.1 / DTS geluid.
Ik hoor graag wat de beste optie is.