Lamp metertje PM-17 MKI

Gestart door Gerrald, juni 24, 2016, 00:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrald

Hallo,

Vandaag de PM17 bij mijn ouders opgehaald (had hem daar laten bezorgen)
In perfecte staat, maar als halve autist ;-) kwam ik er achter dat het lampje het niet doet achter het metertje in het midden.

Nu gaat het om de zwarte versie die ik heb (geen idee of er kleur verschil in moet zitten) maar is het makkelijk zelf op te lossen/te maken en zo ja wat moet ik waar bestellen?
Of moet ik het door een kenner laten maken??

Heb al wel gelezen dat er in de eerste versie's er nog echt een lampje in zit en bij de latere versies er een ledje in gekomen is.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of iemand weten wie me kan helpen.

Ben weer een behoorlijk blij mens met zo'n mooie PM17 in mijn bezit!!
Alvast heel hartelijk bedankt!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Gerrald

|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

i2Paq

In het zwart is hij echt het mooist!

veel plezier er mee, het antwoord op je vraag komt vast wel.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Gerrald

Citaat van: i2Paq op juli 29, 2016, 09:07:05
In het zwart is hij echt het mooist!

veel plezier er mee, het antwoord op je vraag komt vast wel.

Plezier heb ik er zeker mee, nu nog een leuke cd-speler erbij en dan prijs ik me voor nu weer een gelukkig mens.
En inderdaad, ik heb er geen haast mee en het verandert ook niks aan mijn luister beleving, maar het oog wil ook wat ;-)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Maus

Heb je al gekeken of je het lampje kunt zien zitten als je de kap eraf haalt?

Of je het zelf kunt of moet laten doen hangt er helemaal vanaf hoe handig je zelf bent. Als je voorzichtig het ding uit elkaar schroeft kan er weinig mis gaan. Zolang je de stekker er maar uit trekt ;)

Gerrald

Ik heb de kap er al een keertje vanaf gehaald, maar dan moet ook nog de voorkant er vanaf.
Nu ben ik zeker niet bang om dit te doen en die stekker tip is een goeie  :evil:

Het gaat mij er meer om, is het door iemand zonder soldeer apparaat te doen en welk lampje moet ik bestellen...
Als hij dan toch open op de tafel staat dan maar een keer open, kapotte lampje er uit en nieuwe er in  :yes:
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Maus

Je kunt hem openmaken, kijken bestellen en meestal heb je het dan de volgende dag al in huis.
Of het te solderen is weet ik niet. Vaak zijn het wel insteek lampjes. Ledjes moet je solderen, maar die gaan vrijwel nooit stuk.

lo

Je kunt ook even contact nemen met 1 van de forum reparateurs: @HAL9000 of @SB_Marantz
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Gerrald

Ik heb met een van hun contact opgenomen en hoop dat iemand mij kan helpen!
Super bedankt voor die tip!!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|