Hulp gevraagd voor revisie Marantz Model 3200, 140 en 104

Gestart door r.westerveld, maart 20, 2016, 14:57:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

r.westerveld

Wie kan mij helpen met het reviseren en enigszins in originele staat terugbrengen van mijn Marantz versterkers en tuner?
Afelopen week heb ik mijn Model 1070 verruild voor een 'upgrade' namelijk de 3200 en 140. Het geheel geeft een uistekend geluid precies wat ik ervan verwachtte. Er zijn echter wat modificaties gedaan en deze vind ik wat minder. Misschien dat deze ongedaan gemaakt kunnen worden. Verder zou ik graag zien dat de apparaten gewoon nagekeken worden door iemand met kennis van zaken.
Ik zal even op mijn manier uitleggen wat er aan de hand is.
De volume knoppen van de 140 zijn onklaar gemaakt. Volume alleen op de 3200 te regelen, dit werkt feilloos.
Speakers zijn rechtstreeks op de 140 aangesloten. Knoppen main/remote speakers hebben geen functie meer. (als ik deze knoppen indruk slaat de wijzer van het rechter kanaal wat op tilt heb ik gemerkt) Ik kan dus jammergenoeg  geen gebruik maken van de koptelefoon.
Verder is het zo dat de linker high filterknop als schakelaar dient (druk ik deze in dan klinkt er geen geluid)
Tape monitor is volgens mij ook afgekoppeld. Verder is er nog een din plug aansluiting verwijders. Meer heb ik niet kunnen ontdekken. Het briefje met de veranderde zaken is slecht leesbaar helaas.
De tuner is helemaal ok afgezien van het feit dat de fm/am tuning wijzer wit licht geeft.

Een heel verhaal dus. Het kan natuurlijk zijn dat dit alles gedaan is om wat storingen eruit te halen maar dat weet ik niet zeker. Voor zover ik het nu kan beoordelen is het geluid zoals het zou moeten zijn. en alle schuiven en knoppen voor toon balans en volume werken goed en kraakvrij. ook de wijzers van de 140 gaan mooi  en de peaklampjes werken ook (daar kwam ik achter toen ik de main remote speakerknoppen indrukte.

Wie o wie kan mijn apparaten nakijken en reviseren en het geheel weer een beetje in originele staat terugbrengen (voor zover mogelijk)
Ik zou in ieder geval weer van de koptelefoon gebruik willen kunnen maken en het lijkt mij ook fraai als ik de 140 in de 3200 kon aansluiten (dat kan nu niet en moet ik een stekkerdoos schakelaar gebruiken)

Ik hoor graag wie mij zou kunnen helpen.


Groeten en alvast bedankt

Rogier Westerveld

jrm

Rogier,

Er zijn meerdere 'experts' hier op het forum.
Het ligt er aan waar je woont, ik heb met twee er van goede ervaring.

Maus

Als het goed is moet je de speakers aansluiten op de main/remote van de 3200 en de speakerkabels vanuit de 140 eerst naar de 3200 speaker ingang. Zo werkt ook je hoofdtelefoon weer.