Sinds een paar maanden heb ik een Marantz AV receiver UD 7702 met voorversterker en een UD7007. Beiden heb ik, voor de netwerkverbinding, bekabeld aangesloten op een hub en deze zit aan mijn Ubee modemrouter van Ziggo.
In mijn netwerk hangt ook een Synology NAS DS-214.
Het geluid en beeld van de apparatuur is super maar de streaming kwaliteiten laten wat te wensen over.
Zo gebeurt het regelmatig dat als ik op de receiver van mijn NAS een flac bestand wil afspelen deze in dit bestand blijft hangen en ik alleen door de stekker eruit te halen van de receiver dit kan verhelpen.
De streaming kwaliteiten van de UD kent dezelfde problemen maar sinds een paar dagen krijgt die ook helemaal geen verbinding meer met internet en kan ik dus niks meer streamen. Ik heb de UD ge herinitialiseert (door de play en skip toets meer dan 5 seconden ingedrukt te houden), maar dat hielp niet. Mijn modemrouter en de hub gereset, heeft ook niet geholpen. Kabels verwisseld, heeft ook niet geholpen. NAS opnieuw opgestart, heeft ook niet geholpen.
Het enige wat ik nog zou kunnen doen misschien is een statisch IP adres opvoeren op mijn modemrouter, maar ik weet niet wat voor een gevolgen dat heeft voor de rest van mijn netwerk en of mijn router dat uberhaubt wel slikt.
Dus help, misschien heeft het forum wel ideeen. Anders ben ik van plan een andere UD aan te gaan schaffen.