No disc error: vervangen laser/loopwerk

Gestart door Audiejo, februari 16, 2016, 16:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiejo

Na jaren trouwe dienst begint mijn CD6002 nu problemen te krijgen met het lezen van cd-s, no disc error. Een veel voorkomend probleem wat schijnbaar vaker voor komt bij (Marantz) cd-spelers. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er op dit forum mensen zijn die dit probleem hebben laten verhelpen door het vervangen van de laser en/of loopwerk. En dan vooral wat de kosten zijn. Als de kosten te hoog zijn kan ik waarschijnlijk beter voor een andere cd-speler kijken. Een idee van de kosten kan me ook helpen bij het zoeken naar een andere (2ehands) Marantz cd-speler.

AkTeVox


Audiejo


Cornelis1921

Citaat van: Audiejo op februari 16, 2016, 16:45:01
Na jaren trouwe dienst begint mijn CD6002 nu problemen te krijgen met het lezen van cd-s, no disc error. Een veel voorkomend probleem wat schijnbaar vaker voor komt bij (Marantz) cd-spelers. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er op dit forum mensen zijn die dit probleem hebben laten verhelpen door het vervangen van de laser en/of loopwerk. En dan vooral wat de kosten zijn. Als de kosten te hoog zijn kan ik waarschijnlijk beter voor een andere cd-speler kijken. Een idee van de kosten kan me ook helpen bij het zoeken naar een andere (2ehands) Marantz cd-speler.
Het valt mij op dat er ook audioliefhebbers zijn die zodanig gehecht raken aan hun spullekes en daarom maar moeilijk afscheid daarvan kunnen nemen als het zover, dat in tegenstelling tot diegenen die van spullen wisselen tot zij een ons wegen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Ja moeilijk het is een 2007 product zie Marantz-CD6002 .

Nieuwprijs: CD6002 -  399 euro, wellicht een van de techneuten die hier heil in zien heb geen idee wat een nieuwe laser of loopwerk  kost en wat het 2e hands aanbod aangaat is er keuze genoeg. 

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Loopwerk is niet heel duur,  even zoeken welk type je hebt een deze online bestellen. Mogelijk heb je de vam1201 oid. http://www.amazon.co.uk/VAM1202-Philips-Mechanism-Complete-Traverse-Black/dp/B00F94SW7A

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op februari 17, 2016, 20:54:06
Loopwerk is niet heel duur,  even zoeken welk type je hebt een deze online bestellen. Mogelijk heb je de vam1201 oid. http://www.amazon.co.uk/VAM1202-Philips-Mechanism-Complete-Traverse-Black/dp/B00F94SW7A

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
:gp: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *