PVR aansluiten op SR7010

Gestart door Bierbraker, maart 28, 2016, 09:14:00

Vorige topic - Volgende topic

Bierbraker

Goedemorgen  :lol:

Wij zijn van plan om (weer) een Humax PVR aan te schaffen, de 5050 of 5200. Zou het TV beeld (Ziggo) ook aanzienlijk beter/mooier worden omdat het TV signaal eerst door de SR7010 gaat en dan pas zichtbaar is op onze 4K samsung?

DansaN

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou geen wonderen verwachten.
Het blijft een 1080i bronsignaal dat wordt opgeschaald.

Stel jezelf de vraag; wordt een mp3 van betere kwaliteit wanneer deze naar .wav wordt geconverteerd?

Bierbraker

Gerard SR7007

Ikzelf gebruik een SR7007 en een Humac 5200 icm een Logitech Harmony One. Dit werkt zonder problemen. het beeld is blijft natuurlijk maximaal 1080i

pameijer

Technisch gezien zou opschalen geen beeldverbetering moeten geven, maar ik hoor toch van veel mensen dat het wel beter wordt qua perceptie, en daar gaat het om uiteindelijk.

Ik gebruik zelf trouwens een Vu+ Ultimo voor mijn Ziggo kabelsignaal, en ben erg tevreden met dit beeld. Vorige maand heb ik voor de hobby maar eens mijn Humax decoder uitgepakt die al een jaar of 2 op de planken lag en ik schrok oprecht van de beeldkwaliteit van dit apparaat. Er zat een lik boter over het beeld, niet normaal meer. Alles leek wel softer en een flink zogenaamd soapeffect was goed waar te nemen. Terug naar de Ultimo en gelukkig weer goed beeld. Alles nagekeken in de Humax, maar alle instellingen waren prima (er waren er ook niet zoveel).

Dusss, als je goede beeldkwaliteit wilt, geen Humax! Ik neem aan dat alle Enigma decoders met een DVB-C tuner een beter beeld geven dan Humax, dus ik zou daar voor gaan. Bedenk ook dat als je de Humax eerst op je SR7010 aansluit je HDMI passthrough moet aan hebben staan en dat dat betekent dat je SR meer stroom in standby gebruikt. En dat telt wel op over een jaar gemeten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

DansaN

Citaat van: pameijer op maart 29, 2016, 19:04:12
Technisch gezien zou opschalen geen beeldverbetering moeten geven, maar ik hoor toch van veel mensen dat het wel beter wordt qua perceptie, en daar gaat het om uiteindelijk.

Ik gebruik zelf trouwens een Vu+ Ultimo voor mijn Ziggo kabelsignaal, en ben erg tevreden met dit beeld. Vorige maand heb ik voor de hobby maar eens mijn Humax decoder uitgepakt die al een jaar of 2 op de planken lag en ik schrok oprecht van de beeldkwaliteit van dit apparaat. Er zat een lik boter over het beeld, niet normaal meer. Alles leek wel softer en een flink zogenaamd soapeffect was goed waar te nemen. Terug naar de Ultimo en gelukkig weer goed beeld. Alles nagekeken in de Humax, maar alle instellingen waren prima (er waren er ook niet zoveel).

Dusss, als je goede beeldkwaliteit wilt, geen Humax! Ik neem aan dat alle Enigma decoders met een DVB-C tuner een beter beeld geven dan Humax, dus ik zou daar voor gaan. Bedenk ook dat als je de Humax eerst op je SR7010 aansluit je HDMI passthrough moet aan hebben staan en dat dat betekent dat je SR meer stroom in standby gebruikt. En dat telt wel op over een jaar gemeten.
Deze ervaring heb ik niet met een Humax PVR; deze geeft bij mij een prima beeldkwaliteit.
De conclusie dat Humax decoders in zijn algemeen geen goed beeld zouden geven, lijkt mij dus wellicht wat voorbarig.
Wellicht is het afhankelijk van model, smaak of wellicht een defect.
Ik zou dus adviseren om bij aanschaf goed en grondig te oriƫnteren.

Of HDMI passthrough noodzakelijk is, hangt toch af van hoe je de SR aangesloten hebt en gebruikt?
Ik heb de SR altijd in gebruik bij tv kijken en volgens mij staat HDMI passthrough gewoon uit (mag nu even niet kijken omdat hare maje een filmpje aan het kijken is ;-) ).
Ik heb de SR als volgt aangesloten met HDMI:
Humax --> SR7008 --> TV