Om moedeloos van te worden. Het blijft een gek..)(*)(*&(*_)*_T met het ding.
Boxen zijn goed. Kabels zijn aan de boxen (magnat vector 2 Needle) goed aangesloten.
Ik heb dikke LS kabel erop zitten en ongesoldeerd aangesloten.
Boxen zijn altijd aangesloten op LS groep 2. groep 1 is niet in gebruik dus uitgeschakeld.
Tuner output en input op versterker zijn goed aangesloten.
Kabels ertussen zijn in orde. Geconstateerde losse kontakten zijn in een eerder stadium doorgesoldeerd.
---------------
Probleembeschrijving:
Bij starten vaak op een kanaal weer geen geluid. Volume meer opendraaien levert op beide kanalen geluid. Dan weer op een kanaal vervorming en zachter volume dan weer op een ander kanaal. Het in en uitschakelen van schakelaar groep ls 2 geeft tussentijds goed resultaat om dan vervolgens weer terug te vallen naar vervorming. Ik krijg een vermoeden dat alle relais van deze groep 2 er een beetje uitliggen. Direct source doet aan de vervoming niets. Balans niet gecheckt icm direct source. Kom ik in de buurt van kabels wil het ook wel eens spontaan goed komen.......geen idee... de grote ronde inputschakelaar heen en weer laten schakelen brengt soms zeer tijdelijk oplossing. maar het vervalt weer in vervorming en volumeverlies
-------------------------------------------------
Ik probeer structuur te krijgen. Dus test.
Test: omhangen boxkabels van groep 2 naar groep 1. Schakelaar 2 uit, Schaklelaar 1 in. En tot nu toe geen enkel probleem (speelt al en uur) . Ik heb zelfs het vermoeden dat de versterker beter zijn vermogen kwijt kan. Volume sterker en helder. Nou is het de vraag of ik een mogelijk at random LF sluiting in de groep 2 heb opgeheven door de kabels weg te halen.
Ik ga checken of de uitgang/aansluiting ls schroefconnectoren groep 2 nog goed is doorgesoldeerd. Ik moet alleen nog weten welke relais de uitgang open en dichtgooien Misschien dat die niet goed zijn doorgesoldeerd en door het geschakel (vibratie) slecht kontakt veroorzaken op de PCB.
Wordt helaas vervolgd.