Nu mijn ProAc speakers verkocht zijn en ik als vervanging mijn oude B&W Dm17 gesloten monitor speakers terug van onder het stof heb gehaald kan ik rustig op zoek naar andere mogelijkheden / andere speakers.
In de categorie andere mogelijkheden:
Misschien is het de moeite niet om aan te beginnen en dan hoor ik dat graag, uiteindelijk is dat een deel van de bedoeling van deze post / vragen.
Wat ik zoal als mogelijkheid zie:
Ik zou zelf de kasten van de B&W tjes kunnen voorzien van een andere mantel, ik zie dat zo .....
Berken multiplex platen aan elkaar verlijmen en dan latjes van zo'n 1,5 tot 2 cm dik van zagen.
Onderling deze latjes ook weer verlijmen zodat ik uiteindelijk één plank heb zo groot als de bovenkant van de huidige speakerkast en twee planken voor de zijkanten.
Op die manier heb ik allemaal planken met de streepjes structuur van de kopse kant van de berken multiplex, zoals op de afbeelding.
Deze verlijm ik dan op de bestaande LS kast.
Vraag: zal dit de klankkleur van de speaker (erg) gaan beïnvloeden?
Bedrading en units laten nakijken / nameten / vervangen waar nodig/ door vakbekwame technici.
Andere denkpistes:
*Alles bespreken en laten uitvoeren door vakmensen.
*Is het mogelijk om door zelfbouw de klankkleur van bestaande speakers (erg dicht) te benaderen ..... bij wie kan men voor zoiets terecht?
*Of toch maar op zoek naar andere speakers (wat niet makkelijk voor me is).
Alvast bedankt voor jullie mening, advies.