Subwoofer nodig

Gestart door walter, augustus 20, 2015, 22:34:02

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB

Citaat van: Perfect_audio op augustus 28, 2015, 18:02:40
Zo is dat!!
Een sub MOET zorgvuldig ingeregeld worden, niet alleen qua volume, maar vooral ook qua timing en de integratie met de overige luidsprekers. Pas dan maakt de sub integraal onderdeel uit van het totale geluid en is het geen bonkende kist meer.

ron
:gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cobraatje

Citaat van: WilliamB op augustus 28, 2015, 23:02:26
Ik ben in bezit van een monster sub en bij films is dit echt een beleving . Bij elke explosie wordt je van de stoel geblazen. Super sub voor films, maar met stereo is het een drama.

Daarom ben ik bij Rythmik en een gesloten sub(s) uitgekomen, ik zocht een zeer goede sub die voor zowel muziek als film zijn mannetje staat.

Klasse A/B of H amp, mega veel inregelmogelijkheden en het direct servo systeem klinkt zeer goed voor stereo.
Terwijl er met HT voor een gesloten sub zeer veel output is(veel meer dan Velodyne, Rel e.d.). 
Niet zoals een gepoorte natuurlijk, maar ik vind ook met film een natuurlijke weergave van het laag belangrijk, hoewel ik mij zeer goed kan voorstellen dat een wapperende spijkerbroek(SVS PC13Ultra) ook zijn charmes heeft :-D.

Frits Denon

Bij mij is het zo dat in de stereo opstelling ik bij het aan en afschakelen van de sub meestal geen verschil hoor, tenzij er vanaf de muziekdrager vanuit het nummer op dat moment meer laag aangeboden wordt. Dan doet de sub zijn ding en VOEL je het resultaat. Het is dan meer voelen dan horen.

In mijn surround opstelling is de sub nadrukkelijker aanwezig, omdat daar vaak veel meer laag aangeboden wordt. Dat is dan ook een kwestie van goed instellen. Daar heb ik nog wat werk te doen.

Het begint hoe dan ook met een goede sub. Er zijn veel subs die wel redelijk laag, maar vooral luid gaan, maar niet het voelbare laag geven. Als de sub dat kan voegt het echt iets toe en dat kan zowel in de stereo als in de surround opstelling perfect werken.

Dat is tenminste mijn ervaring.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Ik heb zelf vanaf het moment dat ik met de Beyma's speel twee subs erbij staan ,eerst via de LFE en later toch maar op de front kanalen ,en dat bevalt mij toch het beste .
Sinds kort heb ik toch maar besloten een sub aan te schaffen voor het LFE kanaal ,deze sub met ook een Visaton W300S driver zit in tegenstelling tot de front subs niet in een bassreflex systeem ,maar in een bandpass systeem .
De bandpass sub vind ik met muziek ook niet zo geweldig ,sterker nog hij doet in combinatie met de Beyma's meer slecht dan goed .
Voor een groot deel is dat te wijten aan het gebrek aan instelmogelijkheden van de ingebouwde versterker (ook van Visaton) ,maar ik ben van mening dat een bandpass subwoofer meer voor films geschikt is ,het laag van een dergelijk systeem is meestal niet zo droog om het maar zo te noemen,ik noem dat een wollig laag .Ik heb dat trouwens ook eerder gehoord bij de Mission 754F en de Speakerland Vector 2 luidsprekers ,daarom hebben ze uiteindelijk het pand ook verlaten .

Wanneer ik nu nog een sub wil hebben die het goed doet met films en muziek word het 100% zeker weer een bassreflex systeem .
Een gesloten subwoofer is bij mij een no go ! ,dit werkt simpelweg niet goed samen met de hoogrendement Beyma's .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303