Internet op Marantz NA7004 lukt niet

Gestart door Dave1973, september 05, 2015, 16:42:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1973

Goedemiddag,

Het lukt me niet om connectie te krijgen met het internet met mijn Marantz NA7004 set.
De set is met een LAN kabel aangesloten op het tele2 modem.
In beide standen DHCP on en off lukt het me niet.
Bij DHCP off heb ik het ip adres ingevuld, maar ik weet niet of ik helemaal goed heb gedaan. Mijn ip adres begint met 82 en in de set moet ik beginnen met 3 cijfers waarvan de eerste enkel een 0 of 1 kan zijn.
Is er iemand die mij kan helpen?

Groeten Dave

sjoek

Hallo,

Een ip adres begint meestal met 192. Als je wil spelen met het ip adres kan je het best dhcp aan. En dan kijken welk ip adres hij krijgt. En dan terug uitzetten en dan tijdens het proberen alleen de laatste cijfers aanpassen ten opzichte van het automatische ip adres.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Dave1973

#2
Dank voor je reactie. Ben gelijk aan de slag gegaan.
Heb de DHCP op off gezet en de set kreeg het ip adres 169.XXX.XX.XX toegewezen.
Echter op internet zie ik dat mijn ip adres 82.XXX.XXX.XX heeft.
Op de set moet je enkel telkens 3 cijfers tussen de punten invullen. Dus in bovenstaand voorbeeld zou dat worden: 169.254.042.061 of je moet op de plekken van de nullen een 1 of 2 invullen.
Ik snap er werkelijk niks meer van.

DansaN

Extern ip (op internet) is niet gelijk aan intern ip.
Je router zal al je aangesloten apparaten een intern ip toewijzen.
Zoals Sjoek aangeeft zal dit hoogstwaarschijnlijk met 192 beginnen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

sjoek

En als je van je ip169.254.42.61  nou eens 169.254.42.65 maakt bijvoorbeeld. Werkt het dan nog niet?

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

EnNu

#5
vermoed dat 169.254.xxx.xxx een geforceerd IP adres. Dit geeft het apparat zelf als deze de DHCP server niet kan vinden. Wat is DHCP noem het de telefoon centrale die de nummers uitdeelt. Hier kan hij geen nummer van ontvangen. Controleer of alles goed is aangesloten.

Als je de DHCP uitzet dan zul je handmatig een IP adres moeten invoeren dat in de range valt die je router uitdeelt bv 192.xxx.xxxx.xxx of 10.xxx.xxx.xxx. Advies zet deze weer aan. Mits je weet wat je doet kun je deze uitlaten.

Herstart desnoods de router een keer. En geef in je receiver aan dat die nogmaals moet zoeken naar het IP adres.
Meeste thuis netwerken gebruiken IP adressen die beginnen met 192.xxx.xxx.xxx en 10.xxx.xxx.xxx. Hoogstwaarschijnlijk zal deze met één van deze nummers beginnen.

Het IP adres wat je noemt dat begint met 82.xxxx zou ik even verwijderen van het forum. Deze heb je ontvangen van je provider om te kunnen verbinden met het internet en hoeft zeker niet iedereen te weten. ;-)
Maar heb je dit IP adres gevonden. Router ? of elders. ?
alles op zijn tijd !!

Dave1973


EnNu

#7
des ter meer informatie je geeft des ter gerichter men je kan helpen. Informatie als het werkt kan men helaas niet zoveel mee. Beschrijf in stappen wat je doet. Wat voor router heb je etc...

Wat staat er in je Marantz.
Staat deze op DHCP

Werken andere apparaten wel met je router ?
Bijvoorbeeld je mobiel tablet computer etc... krijgen deze wel een adres waarmee je op internet kunt?
alles op zijn tijd !!

Dave1973

IP adres verwijderd.. thx voor de tip.. ben een beetje digibeet.

Dave1973

Het IP adres van m'n router heb ik gevonden op een site waarop ik heb gegoogled... iets van: wat is mijn ip adres.nl

Dave1973

Heb de router opnieuw opgestart en opnieuw het IP adres laten zoeken.. het adres blijft staan op 169.XXX.XX.XX staan.

sjoek

Je gebruikt een netwerkkabel? Deze is wel in goede staat? Werkt deze kabel wel met laptop bijvoorbeeld?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Je geeft in je 2e post aan dat je DHCP nog op "off"hebt staan. Die moet aan staan!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

i2Paq

Een 169 IP-adres geeft aan dat er geen IP-adressen worden uitgedeeld cq. ontvangen binnen je netwerk en op je NA7004.

Is de NA7004 je enige netwerkapparaat of heb je bv. ook een laptop, tablet of telefoon aangesloten (bv. met WiFi).

Deze hebben zeker een geldig IP-adres als zij wel kunnen internetten.

Ik gok dat je range begint met 192.168.1.x

Knipperen er wel lampjes op je NA7004 bij je netwerkpoort cq. op de poort van je router waar de NA7004 op zit?

Weet je zeker dat je kabel goed is?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...