Driade vs Elac

Gestart door Paul0106, februari 22, 2015, 14:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Ik heb een setje driades staan, geen idee welk type maar ik vind ze super. Lekker los laag en een mooi op elkaar aansluitend geluidsbeeld. Geen 'gaten' zegmaar.

Ik zou ze zeker uit de garage halen en een mooie plek geven.

Over prijs/kwaliteit kan ik weinig zeggen, ik weet wel dat ze 2e hands erg goedkoop zijn voor wat je krijgt. Super dus!

Marvin

Is hier niets leuks meer te melden over die Driade uit de garage?

Paul0106

@marvin Mijn vader woont niet echt in de buurt. Als ik er weer ben dan neem ik ze mee. Wordt vervolgt.

Marvin


Frits Denon

Woont hij niet toevallig bij mij in de buurt? :yes:
Haal ze zo op hoor! :angel:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul0106

Die dingen zijn toch niks meer waard joh ;)

Paul0106

Eindelijk tijd gehad om de Driades 95 aan te sluiten op mijn Rotel1570 versterker. Wat zijn ze hoog! Wink. Wat mij opvalt tov van mijn Elac speakers is dat ze nog warmer klinken. Meer laag hebben. Niet gek als je het met boekenplankspeakers vergelijkt. Ik denk dat ik de elacs wat natuurlijker vind klinken. De driades moet ik ook behoorlijk wat meer volume geven om dezelfde decibels te bereiken. Het mooie vind ik wel de 3-weg tov van de 2 -weg elacs.

Gezien de veel lagere prijs tov de elacs vallen ze mij zeker niet tegen qua detail.

Heeft iemand nog tips om op te letten bij het luisteren?

Rob46

Wat vindt je er zelf uiteindelijk van?

SmauG