Welke (warm klinkende) Marantz versterker

Gestart door HermanW., november 26, 2014, 15:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

En wat versta je onder een extreme reactieve belasting ?
Toch niet 99% van het luidsprekerpark  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ah gossie, de liefjes hebben elkander weer gevonden :-D.


Citaat van: TurboMarco op november 28, 2014, 20:13:12
En wat versta je onder een extreme reactieve belasting ?
Toch niet 99% van het luidsprekerpark  :-D

Citaat van: SB_Marantz op november 28, 2014, 17:00:38
Pas onder extreme rectieve belastingen en fasedraaiingen kan daar enigzins sprake van zijn en voor het overige is het idd vrijwel nihil.  :wink:

HermanW.

Het is een (tweedehandse) PM8003 geworden. Het felle en scherpe hoog dat de Denon is weg.
Er zit dus wel degelijk verschil in de klank van versterkers. Geen wereld van verschil, maar wel zodanig dat luistermoeheid wel of niet optreedt.

pietjepc

Leuk dat  je het nog even laat weten Herman! Lijkt me een mooie aankoop. Veel plezier ermee!!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Alex1980

Citaat van: HermanW. op februari 04, 2015, 09:24:52
Het is een (tweedehandse) PM8003 geworden. Het felle en scherpe hoog dat de Denon is weg.
Er zit dus wel degelijk verschil in de klank van versterkers. Geen wereld van verschil, maar wel zodanig dat luistermoeheid wel of niet optreedt.

Ik ken de denon versterker een beetje en herken het schelle geluid. Wat mij ook opviel is dat die versterker een behoorlijke bak vermogen heeft. Hoe verhoudt zich dat met de Marantz?

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

#23
Citaat van: Alex1980 op februari 05, 2015, 22:13:06
Ik ken de denon versterker een beetje en herken het schelle geluid. Wat mij ook opviel is dat die versterker een behoorlijke bak vermogen heeft. Hoe verhoudt zich dat met de Marantz?

Denk dat ze elkaar niet veel ontlopen zitten in dezelfde prijsklasse , het is vooral een kwestie van smaak en welke speakers je hebt, als je meer vermogen en een verfijnder gedtailleerder geluid wil zul je de Premium klasse moeten aanschaffen

Yamaha maakt ook hele mooie versterkers vooral met hoorn speakers om Live opname,s te luisteren krijg je echt dat in your face geluid en gruwelijk hard door hoge rendement van hoorn  , buizen versterker i.c.m met platenspeler vindt ik nog steeds mooiste wat ik gehoord heb  :kwijl:

Alex1980

Ik heb de yamaha s2000 op monitor audio gx200. Dat gaf een heel mooi geluid naast de marantz versterkers is de yamaha een kanshebber voor mijn luidsprekers waar we het in een ander topic over hebben. Veel plezier met de pm8003. Lijkt me ook een mooie versterker.

HermanW.

Ik stuur twee Mission Volare V63 aan met de PM8003. Ik heb niet de indruk dat de Marantz minder vermogen levert dan de Denon. Ik heb ook niet het idee da de Marantz moeite heeft met de Missions. Ik vind de Marantz wat prettiger in het gehoor liggen. Wat ik al zei: minder scherp. Ook vind ik de Marantz niet zo vlak klinken in vergelijking met de Denon. Kortom: ik ben blij met mijn aankoop.