SR7008 probleem met aansturen van Synology NAS via Marantz App

Gestart door Guru1000, januari 17, 2015, 15:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guru1000

Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Mijn SR7008 doet het over het algemeen prima en ook de Marantz app werkt aardig op mijn telefoon en tablet alleen heb een probleem welk ik niet oplossen.

Via de app heb ik zelfstandig het IP adres moeten invoeren, want hij vind de SR7008 niet vanzelf (soms wel) en dan staan er twee apparaten. Maar het is nooit van lange duur dat hij hem zelf vind.



Op zich vind ik dat nog niet eens zo erg, maar het probleem is dat wanneer ik van mijn Synology NAS muziek wil streamen dan werkt dat dus niet en geeft hij de volgende melding.



Het gekke is dat wanneer de app de SR7008 wel herkent (niet via de zelf ingevoerde IP adres) en ik de versterker dan selecteer via het herkende apparaat dat alles wel gewoon werkt. En ik gewoon mijn NAS kan benaderen en alles afspelen zoals bedoelt is. Helaas herkent hij hem maar zelden in het netwerk en ook maar voor even.  nopompom frusty

Ik heb hem al rechtstreeks aan het netwerk gehad zonder switch. IP vast gezet, verschillende poorten geprobeerd. Stekkers eruit gehad, stroom eraf. Verschillende IP adressen.

Wat ik ook heb opgemerkt is dat wanneer ik de SR7008 bedien via het IP adres wat ik zelf heb ingevoerd en de NAS selecteer is dat de versterker wel op de TV overspringt naar de NAS en ik de naam van de NAS te zien krijg. Maar de geeft dan de melding zoals op de foto te zien is.  frusty nopompom

Heeft iemand een oplossing of nog ideeën?

Alvast bedankt voor de hulp

motil

Momenteel kan ik je afbeeldingen niet zien (werkpc), maarik snap de frustratie. De oplossing heb ik er niet voor, maar wel een tip. Ik gebruik zelf ook een synology NAS. De app van Synology zelf (DS AUDIO) is een veel betere app hiervoor. Hij crasht minder vaak en is gebruiksvriendelijker. Je kunt er makkelijk in bladeren en playlists maken. Zodra je op play drukt schakelt je receiver over.
Wellicht is het het proberen waard.


Guru1000

Citaat van: motil op januari 20, 2015, 07:55:55
Momenteel kan ik je afbeeldingen niet zien (werkpc), maarik snap de frustratie. De oplossing heb ik er niet voor, maar wel een tip. Ik gebruik zelf ook een synology NAS. De app van Synology zelf (DS AUDIO) is een veel betere app hiervoor. Hij crasht minder vaak en is gebruiksvriendelijker. Je kunt er makkelijk in bladeren en playlists maken. Zodra je op play drukt schakelt je receiver over.
Wellicht is het het proberen waard.

Bedankt voor je reactie. Ik ben afgelopen paar dagen ook weer bezig geweest om het werkend te krijgen maar helaas.

DS audio heb ik ook geprobeerd, maar bij het selecteren van het externe apparaat de marantz versterker gaat de versterker niet over op de juiste instelling. Niet in DLNA modus als Airplay modus. Heb zelf android als besturing.

Alles wijst er op dat er iets niet goed zit in het netwerk, maar het is niet verklaarbaar. Ik geef ziggo de schuld van het verkloten van de firmware in de modem/router. Er zijn genoeg problemen bekend met de Ubee modem van Ziggo. Zelf heb ik de Cisco modem van Ziggo welk nu 4 maanden oud is schat ik.

Het enige wat werkt is de AVR remote app vanuit de playstore.
Notabene een onofficiele app geschreven door een hobbybob waarbij tot nu toe alles vlekkeloos werkt. Enige wat ik jammer vind is dat de layout van de app zo lelijk en mijn inziens onlogisch is. De app van Marantz steekt logisch in elkaar en ziet er gelikt uit.

Ik zit er nog aan te denken om de Modem/router van ziggo in te stellen als een domme modem en dan erachter een aparte router die niet verkloot is door een provider. Ik lees van genoeg mensen met vage niet verklaarbare netwerk klachten het op deze manier hebben opgelost. Maar dan heb ik weer een extra apparaat, snoeren en stroomverbruiker hangen en dat wilde ik zoveel mogelijk voorkomen.

Maar tips en ideeen blijven welkom!

jowa

Goed om dit te weten.
Ik ben verhuisd en over op Ziggo.
Er staat nu een Cisco router/modem te snorren in de meterkast waarop de tv en de HD receiver zijn aangesloten.
Ik had m'n router daar al op aangeprikt met m'n NAS daaraan. Alle clients, behalve de HD Receiver, connecten naar m'n eigen router.
Tot nu toe geen problemen.
Eens kijken hoe ik Ziggo router dom kan maken. Ik wil geen intern netwerk via een door de provider beheerde router. Je weet nooit wat ze kunnen zien en bijkunnen.

spekkie99

Via ziggo kan je hun router ook in bridge laten schakelen en je eigen router gebruiken.

pameijer

Citaat van: spekkie99 op januari 23, 2015, 14:15:51
Via ziggo kan je hun router ook in bridge laten schakelen en je eigen router gebruiken.

Klopt, moet wel telefonisch.  Je verliest dan wel je hotspots functionaliteit.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15