Heeft het gebruik van dikkere luidsprekerkabels echt zin?

Gestart door pmpcabo, december 23, 2014, 11:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

#15
Ik heb zowel de duurdere zilveren kabels als een stel OFC's beide met een dikte van 4mm2. Bij een 1/1 vergelijk hoor geen bal verschil.   :-o :-o :-o

160393

Online zijn wel grafiekjes te vinden. Kabels hebben weerstand, en hoe langer de kabel, hoe dikker wenselijk is. Dit begint bij 4 meter, in het geval van 0.75mm2.
Groet,

QuattroNL

Citaat van: pmpcabo op december 23, 2014, 20:01:18Maar hele dure luidsprekerkabels is inderdaad wel degelijk klinkklare onzin...
Heb je op je eigen set, in je eigen kamer, wel eens hele dure kabels gehoord? Zo niet dan kan je bovenstaande conclusie dus niet trekken.

Ik heb een tijd terug aardig wat geexperimenteerd met allerlei kabels.
Ik hoorde, op mijn set, wel degelijk verschil tussen enkele kabels. Niet bij alle.
De kabel die ik persoonlijk het best in mijn set vond matchen heb ik gehouden, de rest is weer verkocht.
Dat betekend dus niet dát er per definitie verschil in kabels zit maar ík hoorde op míjn set in míjn kamer met mijn akoestiek een verschil.
Met interlinks hoorde ik ook wat verschillen. Met netsnoeren weer absoluut niet.
Kortom, en da's met alles: zelf thuis proberen. Hoor je verschil dan heb je een mooie upgrade te pakken. Hoor je geen verschil? Fijn voor de portemonnee  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

contour

Citaat van: pmpcabo op december 23, 2014, 20:01:18

Maar hele dure luidsprekerkabels is inderdaad wel degelijk klinkklare onzin...
en welke hele dure kabels heb jij thuis zoal geprobeerd..... het hoeft helemaal niet heel duur te zijn, leen eens een stuk vdHull Cs122 en een in prijs vergelijkbare audioquest of chord........en let specifiek eens op de bas weergave..gewoon eens proberen.

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

xander32

Canare 4s8 of 4s11. No-nonsense kabel met goede prestaties voor een vriendelijk bedrag.
Zelfs een non-believer komt door deze ls.kabel in de verleiding :-D.