Marantz PM 310 links kanaal

Gestart door Waldorf, december 29, 2014, 23:45:46

Vorige topic - Volgende topic

Waldorf

Hallo ben nieuw op dit forum, heb onlangs een Marantz PM 310 gekregen van mijn vader en een set Celestion Ditton 33 luidsprekers . Dit klinkt en werkt allemaal wel goed.
Maar ik heb nu al enkele malen gehad dat het linker kanaal wegvalt, als ik even aan de volumeknop draai komt dit terug. Kan soms volledige platen beluisteren zonder dat het wegvalt ook.
Heb al ondervonden dat het vooral gebeurt als ik het volume iets hoger zet. Bij laag volume gebeurt het precies niet.

Heb mijn speakers ook al eens gewisseld van plaats maar tot nu toe heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.

Iemand een idee of het aan de versterker zou liggen of mss eerder een luidspreker probleem is.

Mijn kabels heb ik al gecontroleerd, zijn ook nieuwe luidsprekerkabels van 2.5mm. ook de kabel tussen audio en versterker is een nieuwe (en niet van die goedkope kabeltjes)

Alvast bedankt

Cornelis1921

Allereerst van harte welkom, Waldorf. :yes: notworthy
Het lijkt mij dat het probleem zich voordoet in de volumepotmeter. Meer kan ik er niet over zeggen daar mijn technische achtergrond zeer beperkt is.
Er zal hier wel iemand anders een goed en uitgebreid antwoord op jouw vraag kunnen geven.
Succes!
Groetjes,
Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

andriessen

Ik zou eerst de potmeters eens inspuiten met contact spray , als dat niet helpt zou het ook het speaker relais kunnen zijn als dat er in zit. Ook de versterker van binnen stof vrij maken.

i2Paq

Citaat van: andriessen op december 30, 2014, 08:37:44
Ik zou eerst de potmeters eens inspuiten met contact spray , als dat niet helpt zou het ook het speaker relais kunnen zijn als dat er in zit. Ook de versterker van binnen stof vrij maken.

Niet zo maar elk contactspray!!

Dat maakt vaak meer stuk dan heel.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Waldorf

Wat gebruik ik best? welk merk en product is goed?

andriessen

Ik gebruik zelf Kontakt WL o.a. te koop bij conrad e.d. Geen WD40 o.i.d. gebruiken.

i2Paq

Citaat van: Waldorf op december 30, 2014, 10:10:13
Wat gebruik ik best? welk merk en product is goed?

Busje ligt thuis, en daar ben ik pas vanavond.

Weet wel dat het veel geld was voor een klein busje  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Waldorf

Zou het kunnen dat de volumepotmeter nooit op een bepaald niveau gestaan heeft en dat daardoor vanaf dit volume slechte contacten ontstaan ofzo ? Heb nu al een hele tijd geluisterd en het probleem lijkt verdwenen.

Heel raar en vervelend.

mvg

Cornelis1921

Citaat van: Waldorf op december 30, 2014, 13:57:57
Zou het kunnen dat de volumepotmeter nooit op een bepaald niveau gestaan heeft en dat daardoor vanaf dit volume slechte contacten ontstaan ofzo ? Heb nu al een hele tijd geluisterd en het probleem lijkt verdwenen.

Heel raar en vervelend.

mvg
Mogelijk. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *