Marantz SA-17S1 Error TOC

Gestart door NeoSoulGroove, augustus 16, 2014, 09:47:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NeoSoulGroove

Hoi,

Sinds enige tijd krijg ik een error melding wanneer ik een SACD wil afspelen. Zodra ik een SACD wil afspelen en de speler is een tijdje bezig om de TOC (Table of Content) af te lezen, maar naar (ongeveer)10 seconden krijg ik een error melding. Ben er wel achter dat als ik de lade een paar keer open en dicht doe hij dan weer wel doet. Bij reguliere cd's is dit probleem niet aanwezig!  Moet ik nu denken aan 1: schoonmaken van de lens? of 2: het vervangen van laserunit van de cd speler?
Marantz SM-17; Marantz PM-17; Marantz SA-17S1; Marantz NA7004; MusicHall 7.1 draaitafel; B&W 685 S2

Rob46

Hoi, ik heb dezelfde speler gehad met dezelfde klachten. Bij mij is toen het loopwerk vervangen en alles schoongemaakt. Moet er wel bij vermelden dat in mijn situatie de speler bijna geen SACD's meer wilde afspelen. Het blijkt een bekend probleem te zijn.

Je kan in eerste instantie ook de laser schoonmaken. Kan of wil je dit zelf niet, er zijn hier prima techneuten te vinden waar je die vraag aan kan stellen. Anders kan je een afspraak maken met AudioService in Elst. Vervangen van een loopwerk inclusief schoonmaken gaat je wel ongeveer € 350,00 kosten. De speler kan dan wel weer jaren mee.

minguel

Hoi,

Ik heb met mijn SA11S1 het zelfde gehad. De speler kon geen SACD's meer afspelen, gewone cd's waren geen probleem. Ik heb mijn speler afgelopen woensdag naar Audioservice in Elst gebracht. Gisteren kon ik deze weer ophalen. Hulde voor de snelheid!!

Bij mijn speler is net als bij de speler van Rob, het volledige loopwerk vervangen en is de laatste versie van software geïnstalleerd. De speler speelt nu weer elke SACD.

Kosten waren bij mij iets lager, € 185.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

NeoSoulGroove

Thnx ! Helder verhaal heren  :yes:. Ik zal eens contact opnemen met Audioservice in Elst. Eens kijken wat de schatting zal zijn van de kosten. Want ik twijfel om deze SACD speler nog te laten repareren. Wellicht is nu de tijd aan gekomen om eens voor een nieuwe SACD speler te gaan. Ben al met een schuin oog aan het kijken naar deze: Marantz SA-15S2... :kwijl:
Marantz SM-17; Marantz PM-17; Marantz SA-17S1; Marantz NA7004; MusicHall 7.1 draaitafel; B&W 685 S2

jrm

Citaat van: NeoSoulGroove op augustus 16, 2014, 14:55:58
Thnx ! Helder verhaal heren  :yes:. Ik zal eens contact opnemen met Audioservice in Elst. Eens kijken wat de schatting zal zijn van de kosten. Want ik twijfel om deze SACD speler nog te laten repareren. Wellicht is nu de tijd aan gekomen om eens voor een nieuwe SACD speler te gaan. Ben al met een schuin oog aan het kijken naar deze: Marantz SA-15S2... :kwijl:

Goede keus, vind het een heerlijke speler  :yes:

WilliamB

Citaat van: minguel op augustus 16, 2014, 13:41:13
Hoi,

Ik heb met mijn SA11S1 het zelfde gehad. De speler kon geen SACD's meer afspelen, gewone cd's waren geen probleem. Ik heb mijn speler afgelopen woensdag naar Audioservice in Elst gebracht. Gisteren kon ik deze weer ophalen. Hulde voor de snelheid!!

Bij mijn speler is net als bij de speler van Rob, het volledige loopwerk vervangen en is de laatste versie van software geïnstalleerd. De speler speelt nu weer elke SACD.

Kosten waren bij mij iets lager, € 185.

Minguel
Nieuwe loopwerk en laatste software. Maar merk je ook verschil in geluidskwaliteit.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

minguel

Citaat van: WilliamB op augustus 17, 2014, 09:34:40
Nieuwe loopwerk en laatste software. Maar merk je ook verschil in geluidskwaliteit.

Verschil in geluidskwaliteit? Geen idee om eerlijk te zijn. Maar het ging mij om de SACD collectie die ik niet meer kon afspelen. Na de reparatie speelt mijn bron weer alle SACD, gisteren weer een paar SACD beluisterd en dat klinkt toch echt weer als vanouds.

Ik heb begrepen dat de laatste softwareversie meer te maken heeft met het kunnen afspelen van eventuele nieuwe soorten schijfjes. Geen idee precies, maar omdat ik alleen gewone CD's en SACD's afspeel heb ik niet verder gevraagd daarover.

Ik hem mijn speler om 2 reden ter reparatie aangeboden;
- het weer kunnen afspelen van SACD;
- een mogelijke verkoop van deze speler (ben ik nog niet uit)

Minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WilliamB

Citaat van: minguel op augustus 17, 2014, 10:50:53
Verschil in geluidskwaliteit? Geen idee om eerlijk te zijn. Maar het ging mij om de SACD collectie die ik niet meer kon afspelen. Na de reparatie speelt mijn bron weer alle SACD, gisteren weer een paar SACD beluisterd en dat klinkt toch echt weer als vanouds.

Ik heb begrepen dat de laatste softwareversie meer te maken heeft met het kunnen afspelen van eventuele nieuwe soorten schijfjes. Geen idee precies, maar omdat ik alleen gewone CD's en SACD's afspeel heb ik niet verder gevraagd daarover.

Ik hem mijn speler om 2 reden ter reparatie aangeboden;
- het weer kunnen afspelen van SACD;
- een mogelijke verkoop van deze speler (ben ik nog niet uit)

Minguel
Duidelijk verhaal  byebye
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3