Marantz PM80 met wharfdale denon 2 speakers?

Gestart door ruud360, juni 27, 2014, 14:20:05

Vorige topic - Volgende topic

ruud360

Beste mensen,

Ik ben splinternieuw hier en ik heb nu al een vraagje. Ik heb verder nauwelijks verstand van hifi, dus dit zou wel eens een heel domme vraag kunnen zijn, maar goed, dat hoor ik dan vanzelf wel.

Ik kan ergens een Marantz PM-80 overnemen. Lijkt me een schitterende versterker, maar de speakers die er bij horen zijn voor mijn woonkamer echt veel te groot. Ik heb nog een setje van vier Wharfedale Denton 2XP speakers die ik nu gebruik en die wel passen in mijn woonkamer. Is er iemand die kan aangeven of de combinatie van deze versterker met deze speakers überhaupt enigszins oke geluid oplevert? Of ben ik dan een goede versterker aan het verknallen met slechte boxen en is dat weggegooid geld?

Alvast bedankt voor de reacties.

i2Paq

PM-80, die moet meestal al meteen flink onderhoud.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

ruud360

Citaat van: i2Paq op juni 27, 2014, 14:23:29
PM-80, die moet meestal al meteen flink onderhoud.

Niet zo geschikt voor een beginner dus?

pameijer

Die Wharfedales hebben een wat "donker" geluid, samen met de warme PM-80 misschien geen al te goede match. Tenzij je er van houdt natuurlijk (lees: je rookt sigaren, je stamkroeg heeft nog wollen kleedjes op de tafel en je vrouw vindt Tom Jones een lekker ding  clown1).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

ruud360

Bedenk me nu dat die Wharfedale speakers 6 ohm zijn, dus ik weet niet eens of ik die er wel aan kan hangen eigenlijk.

ruud360

- je rookt sigaren- nee
- je stamkroeg heeft nog wollen kleedjes op de tafel - ja
- en je vrouw vindt Tom Jones een lekker ding - ik zal het haar vragen

Nooit gedacht dat Tom Jones de tie-breaker zou zijn..

RP

De PM80 is op zich een hele goede versterker alleen ze moeten gewoon op zn tijd geserviced worden.
Er zijn een paar leden op t forum die dat doen, o.a hal die mijn tachtiger ook perfect heeft nagezien.
Maar om er nu een paar van die Wharfdales aan te hangen is wel een flinke downgrade in mijn optiek.
Zon amp verdiend echt wat beters.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

pameijer

Die 6 Ohm zegt niks, dus ook niks van aantrekken (de ohmse weerstand is afhankelijk van de frequentie en wisselt dus continu). Dat de speakers een range hebben van 65Hz - 17kHz @ -3DB is alleen niet zo ruim. Zo'n PM-80 is (mits technisch oké) een erg leuk apparaat, de speakers zijn wellicht niet echt high fidelity.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

ruud360

Citaat van: RP op juni 27, 2014, 15:04:06
De PM80 is op zich een hele goede versterker alleen ze moeten gewoon op zn tijd geserviced worden.
Er zijn een paar leden op t forum die dat doen, o.a hal die mijn tachtiger ook perfect heeft nagezien.
Maar om er nu een paar van die Wharfdales aan te hangen is wel een flinke downgrade in mijn optiek.
Zon amp verdiend echt wat beters.

Kijk, vandaar mijn vraag, ik vreesde al zoiets.

SB_Marantz

Ik heb nog een mooie mk2 staan.
Bij interesse graag een pm.
Heeft reeds een onderhoudsbeurt genoten.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op juni 27, 2014, 18:05:27
Ik heb nog een mooie mk2 staan.
Bij interesse graag een pm.
Heeft reeds een onderhoudsbeurt genoten.
:-) :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *