Marantz 1120 en 115, zijn hier nog liefhebbers voor te vinden?

Gestart door WackoP73, februari 17, 2014, 20:55:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WackoP73

Hallo Marantz liefhebbers,

Zelf ben ik "groot gebracht" met het geluid van Marantz.
Mijn vader was in het trotse bezit van de onderstaande set:
- model 1120 versterker.
- model 115 tuner
- Beogram 4002 platenspeler
- bose 901 luidsprekers (met active equalizer).

Nu vroeg mijn vader mij laatst (hij gaat naar een verzorgingshuis), weet jij wellicht of er nog iemand te vinden is die deze set kan waarderen, of dat die net als ik "achter de geranium kan"?

Ik weet hier niets vanaf, maar wilde mijn pa niet telleurstellen, vandaar de vraag.
Is er nog animo voor zo'n setje?

Ik lees graag jullie mening.
Bij voorbaad dank.

P.S. Dit is geen verkooppraatje, alleen om mijn vader te kunnen beantwoorden.

thanatos

Yup! zeker. zijn leuke spullen die vandaag de dag nog gewaardeerd worden.

De Bose set alsmede de andere objecten zullen een beetje liefde nodig hebben door dat slag des tijds. Desalniettemin leuke items.

andriessen

Er zijn tegenwoordig nog veel mensen die de oude versterkers van vroeger meer waarderen dan wat ze tegenwoordig verkopen / bouwen.
Ook zijn er veel mensen die audio verzamelen en er zijn ook veel liefhebbers voor alleen het merk marantz zo ook de componenten die jij opnoemt.

WackoP73

Wow zo snel al antwoord, txz mannen.
Ik ga mijn vader a.s. vrijdag zien (in de tussentijd zal ik het forum trachten bij te houden) dan kan ik heb dit goede nieuws vertellen (maak ik zijn week weer goed!

Dit is dus o.a. de reden waarvoor ik op zoek ben gegaan na een forum als dit, met kenners.
Txzz!  notworthy

jrm

Zeker mooi die oude Marantzen, heb zelf een 2226b, met een 140 en een cassette deck 5020! Vooral het blauwe licht van de 2226b zo fraai.

Veel leesplezier hier op het forum, vooral de reaparaties c.q. Revisie topics zijn om te smullen  :yes:

HAL9000

Er  is  al iemand  die  interesse  heft  in de  115.

Ik heb wel  interesse  in  de  1120 en  de  beogram 4002.  HB  Wil  die  twee  wel  opknappen en voor  mezelf  houden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik heb de  1120  staan nu,  verouderd  Rechter  kanaal is ooit  gerepareerd  en je hoort  een centrale  brom.
Als  ik tijd  heb  post  ik  de voorruitgang even op het  forum.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!