zo. ben er vanavond eens voor gaan zitten.
ik heb de pre out L/R van de Onkyo TX-NR5008 op een line in van de Graaf GM50 aangesloten. Met een test cd op een 1 khz toon de gain van de onkyo zo gezet dat het level gelijk is aan die van de sony scd555es over de speakers. Zo heb ik in ieder geval niet een veel te hoog niveau uit de onkyo. Dat was overigens bij een niveau van +6,5db op de onkyo.
En toen de onkyo als streamer/dac/preamp gebruikt. identiek nummer van de nas gedraaid en hetzelfde nummer vanaf de cd gedraaid. En zo kon ik met de equaliser spelen op de Graaf.
Eerst uit nieuwschierigheid de onkyo als bron met de Sony vergeleken. Niet navelstarend uren naar verschillen zoeken, maar gewoon even heen en weer geschakeld tussen de gematchte bronnen. En de Onkyo viel zowaar niet tegen. Iets minder open in het hoog maar allemaal heel pezierig. Veel mooier dan over de eigen torren wat maar weer eens bewijst dat ik een buizen man ben en blijf.
Maar goed het ging om de room modes ook op de graaf aan te pakken. Dus de sub uit het menu van de onkyo gehaald en dsp stereo mode aangezet en met een manual EQ -6db op 64khz gezet. (al eerder gemeten dat daar een mega bult in de akoustiek zit)
En dat werkt best goed! helaas heb ik te weinig berijk in de eq want de bult bij 64khz in mijn kamer is zeker +10db of meer.
hmmmmm toch maar proberen de cross ertussen te zetten, is een idee. de pre out is alleen van de fronts en als je de sub weer in het menu zet, kan je dus ook ferquenties bij de fronts weghalen en het met de sub verder proberen op te lossen. ff sub aanzetten in het menu ennn BBBBWAAAUAUAUAUAUAUAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!
ahem ..........de onky stond nog op +6,5 db he? (voor de intimi: -5db is goed voor rond de 100 db in deze kamer)
goed , de sub leeft nog, de foto's hangen nog aan de muur en belangrijker nog, vrouw en kind zijn niet eens wakker geworden. komt door die ubersprint die ik net trok naar de sub.