Vreemd probleempje tegengekomen, misschien dat één van jullie me kan helpen.
Nadat ik mijn 5220 van nieuwe snaren heb voorzien speelt hij veel te snel af.
De snaren heb ik via gewoon ebay heb aangeschaft bij Classic Audio Service, dus dat zouden de goede moeten zijn. De snaar voor het vliegwiel zit ook op het juiste aandrijfwieltje van de motor.
Ik kan me voorstellen dat de vorige eigenaar de plastic schroef op de as van het vliegwiel misschien wat te strak had aangedraaid waardoor hij continue afgeremd werd. Bij het vervangen van de snaar heb ik die plastic schroef losser gedraaid zodat ik de snaar om het vliegwiel kon leggen. Daarna weer aangedraaid op de manier zoals in de servicemanual staat, dus niet al te strak.
Ik was dus nu maar van plan om de snelheid van de motor wat terug te draaien. Echter de potmeter die volgens de servicemanual vlak bij de motor zou moeten zitten, is helemaal niet aanwezig. (!?!). Wellicht is er tijdens de productie nog een wijziging in het ontwerp aangebracht. Het typenr dat ik heb heeft ook een e erachter, er staat dus 5220(e) achterop het apparaat, (e staat misschien voor europeese uitvoering?)
Ik kan ook niet elders een in het apparaat een potmeter met een dergelijke aanduiding vinden.
Wie weet raad?