Fijne dag mede Marantzliefhebbers!
Korte voorstelling: ik ben Joren, 30j uit België.
Ik ben pas recent in het wereldje gestapt (wat per toeval eigenlijk) en heb een Marantz 1060 bemachtigd.
Nu kan ik wel wat basis electronica (wat kitjes in elkaar gestoken vroeger) en kan ik in die oude bakjes alles wel veilig vervangen, de hele achterliggende werking gaat mij het petje te boven...
Maar goed! het rechterkanaal bleef met onregelmaat wegvallen dus besloot ik om het ding even open te maken.
Ik had een los draadje gevonden wat aan het frame contact maakte, na deze terug te solderen bleek het probleem opgelost.
Echter: er was duidelijk al eerder werk aan verricht, de grote elco's van de eindtrappen (vermoed ik) zijn eens vervangen maar liggen gewoon los in het frame
De condensatorklemmen zijn dus spoorloos!
Ik dacht dus even op het forum hierzo ook even rond te vragen of iemand mij hiermee misschien helpen kan?
Zo'n toestanden vind ik persoonlijk onaanvaardbaar.
Ook de on/off schakelaar is vervangen door een veel te lang, plastic knop ipv de originele metalen...
Moest iemand wat hebben rondslingeren of een plaats van bemachtiging (wat een mondvol) kunnen duiden, wees van harte welkom!
Ik wens verder iedereen nog een mooie dag toe, en hopelijk tot snel.
Groeten,
Joren.