Beste Nadal,
Voor puur muziek luisteren zou ik voor een stereoversterker gaan. Deze zijn over het algemeen krachtiger in het aansturen van speakers. Daarnaast weet ik dat de B&W 684 best wat power nodig heeft. Ik heb deze destijds beluisterd icm de Marantz SR5006. Een super mooie receiver, maar de speakers kwamen niet tot hun recht.
Zelf ben ik meer een luisteraar dan een kijker. Ik heb op advies van een bekende van me het volgende gedaan;
Slimline receiver aangeschaft om alle media apparaten aan te sluiten. Denk aan Ziggo Decoder, AC Ryan Media Speler, PS3. Zo heb ik het beeld van alles dat ik gebruik via een apparaat op de tv. Daarnaast ook ideaal om bijvoorbeeld via AirPlay muziek af te spelen.
Stereoversterker met Power Amp functie gekocht. De poweramp functie biedt de mogelijkheid om de versterker puur te laten versterker. Hetgeen hij versterkt is hetgeen hij binnen krijgt, het equalizer gedeelte van de stereoversterker komt hier niet te pas.
Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen... Mijn stereoversterker versterkt het signaal dat mijn receiver via de pre-out uitstuurtt. Als je eventueel ook naar andere audiobronnen (cd-speler, platenspeler etc.) wilt luisteren dan kun je deze rechtstreeks aansluiten op je stereoversterker. Deze opstelling werkt voor mij perfect! Ik heb zelf alleen vloerstaande speakers staan, puur om te genieten van stereo geluidsweergave. Maar als ik dan een keer een filmpje wil kijken (of gewoon tv kijk) dan komt het geluid ook via de 2 zuilen mijn woonkamer in.
Dit is wat ik heb staan om bovenstaande te realiseren:
Marantz NR1602 Slimline receiver
Marantz PM7004 Stereoversterker
Zelf heb ik groot deel van mijn muziekcollectie op een externe harde schijf in het netwerk hangen. Deze schijf benader ik via mijn AC Ryan media Speler (Speelt flac en staat via en optische kabel aangesloten op de NR1602). Ik ga zelf op kort termijn wel over naar een NAS. Ook gebruik ik de AirPlay functie veel (streamen vanuit itunes naar de reeeiver, of vanaf de iPad met spotify).
De SR6008 is volgens mij een beest van een receiver. Hoe deze presteert ten opzichte van een stereoversterker in de zelfde prijscategorie durf ik niet te zeggen! Zou het gewoon lekker gaan beluisteren als ik jou was.
Succes!
Gr. Tariq