Bedankt voor de reacties.
Wat ik gedaan heb is via de pre-out van de receiver een tulp naar de 2e versterker en daar de tweeters op aan gesloten. De filters zijn van die kant en klare "auto" filterkastjes (Magnat, tweeter bollen zijn ook Magnat) met een IN en OUT. Dus IN vanaf de versterker en OUT uiteraard naar de tweeters. Het volume heb ik zo bepaald: vanaf 0 omhoog tot ik de tweeters duidelijk hoor (rond 50% volume) en dan een tikkie terug. Als ik nu op de versterker wissel van input dan is het zonder de tweeters net alsof ik gewoon geen hoog heb.......
Dit zijn metal dome tweeters terwijl de tweeters van de main speakers soft dome tweeters zijn, misschien dat die metal dome wat harder en sissender overkomen, maar fase verschillen of niet, het klinkt met beter dan zonder.
Ik denk dat dat het gene is waar het om gaat, hoe het klinkt, en of dat nu wel of niet technisch gezien klopt lijkt mij niet echt belangrijk. Er worden wel meer dingen binnen de audio wereld gedaan die technisch niet kloppen maar wel lekker klinken