marantz pm66se

Gestart door HAL9000, maart 07, 2013, 14:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor  het eerst ook een  Pm66se  op  de tafel gehad.  Het is  een Pm68  zonder  tone  regeling.  Deze   versterker  schakelde  niet meer in. Bekend probleem na  15 jaar trouwen dienst.  Ik heb alle  elko's vervangen,  4  klein signaal en 2  voeding transistoren.  Alles is ook  opnieuw  vertint  en afgesteld.


Alles  oud en origineel.

phono oud.

gereviseerd.

Heel  de  eindversterker  opnieuw vertint.

Deels  gereviseerd,  en eerste  test.  Alles  werkte al prima.

63v12000µF   vervangen voor  nieuwe.

oude  componenten,  bij de  buffers  zit er lijm. Het is geen lekkage.  Echter stonden ze  wel bol en zat ik 4000µF in de  min. 


Front. 

Het is een simpele  versterker. Ik blijf toch fan van deze  kleinere  versterkers aangezien ze  erg goed  klinken.
Ideaal te combineren met hoogrendement speakers.  laag rendement gaat deze  niet  helemaal  trekken.
Daarentegen een Pm17 ook niet  heel erg goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm

Jon, bedankt weer voor de leuke foto's en je verslag  hello hello

Cornelis1921

Citaat van: jrm op maart 07, 2013, 23:00:21
Jon, bedankt weer voor de leuke foto's en je verslag  hello hello
Hier, idem!  hello hello hello byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

retriever

Ik heb heel veel bewondering voor je inzet voor dit forum !!   :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Zoldar

Mooie plaatjes weer en een verhaal wat lekker wegleest  byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Hifi89

Heel interessant om te zien, bedankt voor het delen!

Vraagje: ik heb exact dezelfde versterker maar hij gaat niet meer aan. Kort voordat hij ie helemaal niet meer aan ging deed is het al minder: ging vaak uit en dan weer aan. Het is dus echt geleidelijk gegaan, tot het punt dat ie helemaal niet meer aan ging.

Mijn vraag nu: wat vermoeden jullie dat er mankeert aan mijn versterker? En denken jullie dat het duur zal zijn om het te laten repareren? Nog aanbevelingen in de buurt van Eindhoven?

Mijn speakers: Heco Victa 501. Niet bepaald high end, ik geloof dat de versterker in staat is om nog veel betere speakers uit het midden-hoog segment te bedienen.

Punt is dat ik graag over stap op steeds meer modern en draadloos, voor het gemak. Nu kan ik deze versterker via omwegen daar ook nog voor gebruiken, maar een nieuwe versterker is ook een optie. Als het een AV versterker wordt ga ik er denk ik niet snel op vooruit qua geluidskwaliteit, onder de 500 euro.

Bedankt vast!


Groet,

Hifi89

mountainbiker

Citaat van: Hifi89 op september 01, 2013, 00:57:25
Heel interessant om te zien, bedankt voor het delen!

Vraagje: ik heb exact dezelfde versterker maar hij gaat niet meer aan. Kort voordat hij ie helemaal niet meer aan ging deed is het al minder: ging vaak uit en dan weer aan. Het is dus echt geleidelijk gegaan, tot het punt dat ie helemaal niet meer aan ging.

Mijn vraag nu: wat vermoeden jullie dat er mankeert aan mijn versterker? En denken jullie dat het duur zal zijn om het te laten repareren? Nog aanbevelingen in de buurt van Eindhoven?

Mijn speakers: Heco Victa 501. Niet bepaald high end, ik geloof dat de versterker in staat is om nog veel betere speakers uit het midden-hoog segment te bedienen.

Punt is dat ik graag over stap op steeds meer modern en draadloos, voor het gemak. Nu kan ik deze versterker via omwegen daar ook nog voor gebruiken, maar een nieuwe versterker is ook een optie. Als het een AV versterker wordt ga ik er denk ik niet snel op vooruit qua geluidskwaliteit, onder de 500 euro.

Bedankt vast!


Groet,

Hifi89
Stuur even een berichtje naar Hal9000(Rotterdam) of Sb Marantz (nijmegen).Die repareren audio apparatuur op dit forum.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

HAL9000

Veel  slechte  tin bindingen en  het  power management dat  kapot  gaat. 
elko's  die  heel snel  uitdrogen.   Ik vind  deze  versterker  best  goed  klinken,  de  Pm 6010ose   die  hetzelfde  is  ook.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Hifi89 op september 01, 2013, 00:57:25

Mijn vraag nu: wat vermoeden jullie dat er mankeert aan mijn versterker? En denken jullie dat het duur zal zijn om het te laten repareren? Nog aanbevelingen in de buurt van Eindhoven?


Ik zit op 50 min. van Eindhoven.

Citeer


Punt is dat ik graag over stap op steeds meer modern en draadloos, voor het gemak. Nu kan ik deze versterker via omwegen daar ook nog voor gebruiken, maar een nieuwe versterker is ook een optie. Als het een AV versterker wordt ga ik er denk ik niet snel op vooruit qua geluidskwaliteit, onder de 500 euro.

Bedankt vast!


Groet,

Hifi89

Je gaat er sowieso niet op vooruit of achteruit met een andere versterker.
Als je toch al over wil stappen naar een AV waarom de andere dan nog laten repareren?

Wat dingetjes om over na te denken.....................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Toch heb ik een aantal AV/surround receivers gehad. Ook een Marantz een topmodel/vlaggenschip van Onkyo(was duur zou daarom goed moeten klinken.. no way hosay  :-D). Deze konden mij in stereo modus niet bekoren...wat niet wil zeggen dat het voor een ander niet kan  :wink:

Mijn advies zou zijn die PM66SE te laten opknappen. Mocht je toch voor een andere optie kiezen heb ik wel interesse om hem defect over te nemen. PM maar.

JohnWx

Citaat van: thanatos op september 01, 2013, 19:33:59
Toch heb ik een aantal AV/surround receivers gehad. Ook een Marantz een topmodel/vlaggenschip van Onkyo(was duur zou daarom goed moeten klinken.. no way hosay  :-D). Deze konden mij in stereo modus niet bekoren...wat niet wil zeggen dat het voor een ander niet kan  :wink:

Mijn advies zou zijn die PM66SE te laten opknappen. Mocht je toch voor een andere optie kiezen heb ik wel interesse om hem defect over te nemen. PM maar.

handelaar  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thanatos

Zo plat was de hint toch niet  :-D

Leuke versterker. Zou ik gerust wat sleutel uurtjes in willen stoppen  :-)

Hifi89

Bedankt voor jullie reacties en bedankt voor het aanbod tot mogelijke overname!