SR7005 aansluiten op SA 15-S2 als streaming oplossing: beste manier?

Gestart door dries, juli 20, 2013, 12:55:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dries

In een kamer (mijn "man cave") boven staat een HT set naast een stereo set. De kwalitatieve HT set was er eerst, maar na verloop van tijd vond ik enthousiasme voor audio. Daarom extra geïnvesteerd in een stereo opstelling: een goed stel tweedehands speakers (Jamo Concert 8 ) , PM 15-S2 en SA 15-S2.

Ik probeer nu mijn SR 7005 aan te sluiten op mijn SA 15-S2 via optical. Het doel is de netwerkcapaciteiten van de SR 7005 te gebruiken om de muziekbibliotheek die eindelijk op een NAS staat handig te streamen. Momenteel sluit ik daarvoor telkens een MacBook Pro aan op de SA 15-S2, en dat werkt perfect, maar is me net iets teveel gedoe.

De connectie is slechts een kwestie van een kabel aansluiten, maar nu komt de muziek zowel uit de HT speakers als uit de stereo speakers. Volgens de handleiding van de SR 7005 mogen er geen andere speakers aangesloten worden als de receiver als pre-amp wordt ingezet, dus ik heb snel de kabel weer verwijderd.

Dus de vraag in mensentaal: hoe vertel ik de Marantz SR 7005 receiver dat hij  enkel een signaal mag uitzenden naar de SA 15-S2 zodat ik toegang heb tot mijn NAS en kan genieten van de audio kwaliteit van de stereoset?

Bedankt alvast voor wie de tijd nam om deze hele vraag te lezen ;)


Tuinpad

Het geluid van de SR7005 zacht zetten?
Maar persoonlijk koos ik eerder voor de NA7004 die op dit moment gedumpt word voor 299,-
Omdat hij alle eigenschappen bezit wat je van een netwerk speler mag verwachten...

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dries

@Tuinpad: de SR7005 was er voor de stereo installatie. Hij beschikt over alle netwerkmogelijkheden die ik nodig heb, dus ik zou liefst hiermee aan de slag gaan vooraleer (nog) een nieuw toestel te kopen. Geluid van de SR7005 afzetten zal ik eens proberen, maar dat lijkt me niet de ideale manier.

@Marantzer: via digital out komt geluid uit alle speakers (zowel HT als Stereo). Dus ik kan wel muziek afspelen, maar het is niet ideaal.

@John Wx: behoud ik via tape out dezelfde kwaliteit als via digital out? En zal er dan geen geluid meer uit de HT speakers komen?

Bedankt voor de reacties, ik blijf het verder uitzoeken.

JohnWx

Citaat van: dries op augustus 17, 2013, 09:48:19
@Tuinpad: de SR7005 was er voor de stereo installatie. Hij beschikt over alle netwerkmogelijkheden die ik nodig heb, dus ik zou liefst hiermee aan de slag gaan vooraleer (nog) een nieuw toestel te kopen. Geluid van de SR7005 afzetten zal ik eens proberen, maar dat lijkt me niet de ideale manier.

@Marantzer: via digital out komt geluid uit alle speakers (zowel HT als Stereo). Dus ik kan wel muziek afspelen, maar het is niet ideaal.

@John Wx: behoud ik via tape out dezelfde kwaliteit als via digital out? En zal er dan geen geluid meer uit de HT speakers komen?

Bedankt voor de reacties, ik blijf het verder uitzoeken.

Tape out is een hoogwaardig analoog signaal uit de Marantz  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantzer

Citaat van: dries op augustus 17, 2013, 09:48:19
@Tuinpad: de SR7005 was er voor de stereo installatie. Hij beschikt over alle netwerkmogelijkheden die ik nodig heb, dus ik zou liefst hiermee aan de slag gaan vooraleer (nog) een nieuw toestel te kopen. Geluid van de SR7005 afzetten zal ik eens proberen, maar dat lijkt me niet de ideale manier.

@Marantzer: via digital out komt geluid uit alle speakers (zowel HT als Stereo). Dus ik kan wel muziek afspelen, maar het is niet ideaal.

@John Wx: behoud ik via tape out dezelfde kwaliteit als via digital out? En zal er dan geen geluid meer uit de HT speakers komen?

Bedankt voor de reacties, ik blijf het verder uitzoeken.
Hoi Dries, als jij de digital out van de SR op de SA15S2 aansluit heb je voordeel van die supergoeie ingebouwde dac.

Vertel je nu dat je met het zachter zetten van je SR7005 ook het volume van je digitale uitgang regelt?
De digitale uitgang is niet hetzelfde als pre-amp
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

dmeerpa

Citaat van: John Wx op augustus 17, 2013, 10:26:15
Tape out is een hoogwaardig analoog signaal uit de Marantz  :-)

John, ik vermoed dat hij het geluid digitaal naar de SA15-S2 wil brengen om de DAC te gebruiken van de SA15-2.
door de tape-out te gebruiken, kan je het signaal dan beter direct naar de PM15-S2 sturen.

Nu hoeft het niet een probleem te zijn dat bij digital out het geluid komt uit alle speakers (zowel HT als Stereo). Dit kan geen kwaad, musicaal is een ander verhaal.
Maar op de HT gebruik je gewoon speaker-A uit met de knop speaker A/B op de remote ;-)
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op augustus 24, 2013, 19:40:24
John, ik vermoed dat hij het geluid digitaal naar de SA15-S2 wil brengen om de DAC te gebruiken van de SA15-2.
door de tape-out te gebruiken, kan je het signaal dan beter direct naar de PM15-S2 sturen.



ik lees altijd veeeellllll te snel  :-) en reageer dan ook vveeellllll te snel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.