Overstappen op sr6007 icm ud5007

Gestart door JohnB, juni 27, 2013, 09:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnB

Gezien de huidige home cinema receiver kuren vertoont ben ik van plan om over te stappen naar de Marantz sr6007, misschien in combinatie met blu-rayspeler Marantz ud5007. Om de oude receiver te kunnen verkopen ben ik op zoek naar de persoon die mij kan vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en of dit een betaalbare reparatie is. Het betreft de Technics SA TX50, wanneer ik hem aanzet komt het regelmatig voor dat er één of meerdere luidsprekers geen geluid geven. Dit los ik op door kortstondig het volume op te schroeven waardoor het lijkt of je de receiver wakker moet schudden. Als alle luidsprekers werken doet dit probleem zich niet meer voor. Echter de volgende dag moet ik het zelfde probleem zich weer voor, echt frustrerend. Hopelijk is er iemand die een (mogelijke) oplossing heeft.

JohnWx

Zal denk ik wel vuil in de volumemeter zitten maar of je daar makkelijk bij komt ?

en anders gewoon erbij vertellen bij de advertentie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnB

Ik heb de receiver geopend en de relais die de luidsprekers schakelen ingespoten met contactspray, sindsdien werkt alles weer naar behoren.
Heb gelijk alle lampjes verwijderd (die de VU meters verlichten) en daarvoor in de plaats ledjes warmwit toegepast.
Receiver kan hopelijk de komende jaren weer dienst doen waar de makers hem voor bedoeld hebben.

jrm

Dat is dan weer mooi gedaan!

Heb je daar foto's van? Vinden we hier erg leuk.
Trouwens welkom op ons forum, nu je waarschijnlijk niet de Marantz sr gaat aanschaffen, waar speel je dan verder mee?