PM-80, PM-80 MKII, PM-80 SE, PM-80MKII SE WELKE ???

Gestart door mischa, juni 20, 2007, 22:04:40

Vorige topic - Volgende topic

mischa

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop een beetje ondersteuning te krijgen in de keuze voor een versterker.

Ik wil in elk geval EEN PM-80, maar welk model exact ben ik nog niet uit. Ik weet ongeveer wat de verschillen zijn tussen de 4, maar heb toch een paar vragen hierover:

1. Enkele modellen hebben 3 TAPE-aansluitingen. Welke? (ik wil er namelijk 3 tape-decks op aansluiten, mijn andere hobby).  :-)
2. Kan ik een PM-80 of een PM-80 MKII ombouwen naar een SE zonder dat ik originele SE-componenten heb? (hiermee bedoel ik voornamelijk de voeding)
3. Zit er qua klank nog verschil tussen de modellen, de specs zijn namelijk praktisch identiek?
4. Welke argumenten zijn er aan te voeren voor een bepaald type?
5. Zijn er hier op het forum ergens schema's te downloaden van deze versterkers?
6. Wat zouden jullie nog aan willen passen aan jullie PM-80 (onafhankelijk van welk type)?

Alvast bedankt voor jullie bijdragen.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

mahansz

hai, welkom op het forum! Zelf heb ik geen antwoord op je vragen, maar volgens mij moet dit wel voor mede-forummers te beantwoorden zijn (gezien de voorbijgaande pm80's / topics)  :wink:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

TurboMarco

Persoonlijk zou ik voor de PM80 mk2 SE gaan,die is het mooist opgebouwd en ik vind hem er net wat strakker uit zien.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mischa

Tja natuurlijk, de meest exclusieve en het lastigst te vinden.

We zullen maar eens op strooptocht gaan.

Alvast bedankt.

Mischa

Snow

Hallo Marantzers,

Heb in 1993 de PM-80 MKII gekocht. Hij staat nu aangesloten op de PC in de werkkamer. Draait nu al 14 jaar zonder storingen elke dag een aantal uren. Ik heb wel eens negatieve berichten over deze versterker gelezen, kan dit echter niet bevestigen. Hij produceert in mijn beleving een prima geluidskwaliteit.

Snow.

Paul

Citaat van: Snow op juni 21, 2007, 19:05:45
Hallo Marantzers,

Heb in 1993 de PM-80 MKII gekocht. Hij staat nu aangesloten op de PC in de werkkamer. Draait nu al 14 jaar zonder storingen elke dag een aantal uren. Ik heb wel eens negatieve berichten over deze versterker gelezen, kan dit echter niet bevestigen. Hij produceert in mijn beleving een prima geluidskwaliteit.

Snow.

Heb jij mazzel er mee, ik heb deze versterker gehad en alleen maar ellende.
Blijven koesteren en morgen een lot uit de loterij kopen met zoveel geluk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mischa

Je hoort natuurlijk wel alleen de slechte dingen. Die blijven hangen en al die duizenden versterkers die al 15 of meer jaar draaien, hoor je niets over  :?

Maurice

Citaat van: mischa op juni 21, 2007, 21:29:04
Je hoort natuurlijk wel alleen de slechte dingen. Die blijven hangen en al die duizenden versterkers die al 15 of meer jaar draaien, hoor je niets over  :?
Klopt, maar het is ook een veel verkochte versterker, wat ook niet verwonderlijk is gezien de geluidskwaliteit.
Maar over de technische kwaliteit hecht ik wel veel waarde aan de uitspraken van S.B. en HAL die al veel apparaten gerepareerd en geserviced hebben. En daar komt de bouwkwaliteit van deze versterker niet echt positief uit.
Maar Snow, zeker in jouw geval is het zeker raadzaam om deze eens te laten servicen. Alle solderingen nakijken, eventueel ook de elco's e.d.. Indien een soldering niet best meer is kan dit behoorlijke schade opleveren, en gezien de leeftijd is het zeer waarschijnlijk dat er wel het nodige moet gebeuren. Zo kun je nog veel langer plezier blijven houden van de versterker  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Maurice, Dat gaan we zeker doen. Overigens wilde ik een beetje tegengas geven. Ik ben geen kenner van deze materie, maar sommige audiogebruikers, ook experts, schrijven over deze versterker alsof het schroot is. Die ervaring heb ik dus niet.

Groetjes - S.

TurboMarco

Citaat van: Snow op juni 21, 2007, 23:16:17
sommige audiogebruikers, ook experts, schrijven over deze versterker alsof het schroot is. Die ervaring heb ik dus niet.

Die ervaring heb ik dus ook niet :-),maar het probleem blijft aanwezig  :cry:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HAL9000

Ik heb de Pm80 uitvoerend beluisterd.
De klank is super. De bouw is in weze helemaal niet slecht als je nu ziet wat marantz geeft voor je geld.

Ik zou als ik marantz was geweest: alleen iets betere printen hebben gebruikt, zoals die van de oudere Pm series in de jaren 80.
En bij de MKII versies (zonder SE) ook een ringkern transformator hebben gebruikt!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ll0ll

Ik heb nu een pm17mkII, als ik de klank vergelijk met de pm80, dan zou ik zeggen dat de pm80 heel mooi warm klink, mooie warme strakke bass, maar de pm17mkII is gedetailleerder en meer power. De bass daarintegen is iets mechanischer, om het zo maar te omschrijven. :-D
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 31, 2007, 18:47:29
Ik heb nu een pm17mkII, als ik de klank vergelijk met de pm80, dan zou ik zeggen dat de pm80 heel mooi warm klink, mooie warme strakke bass, maar de pm17mkII is gedetailleerder en meer power. De bass daarintegen is iets mechanischer, om het zo maar te omschrijven. :-D

ja maar jij hebt ook een speciale pm 17
die ging binnen 1 mail van mk1 naar mk2

hello

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ll0ll