PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 16:47:53
Nee dan heb ik het toch goed begrepen. Complete onzin wat mij betreft. Bij subtiele verschillen durf ik dat best te geloven, maar niet bij grote verschillen zoals in mijn voorbeeld.


Het gaat ook om die eventuele subtiele verschillen, je kan het ook omdraaien je weet niet blind in welke auto je naar welke autoradio luistert

En die 7 tot 12 sec. is gewoon een gegeven wat is aangetoond daarna gaat het naar een ander level in ons brein, heb het ook niet bedacht, daarom is nog nooit iemand geslaagd voor een ABx test

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 18:23:09

Het gaat ook om die eventuele subtiele verschillen, je kan het ook omdraaien je weet niet blind in welke auto je naar welke autoradio luistert

Een maat van me heeft een groothandel in high end car hifi. Heb zelf gewoon een standaard autoradio (een ingebouwde af fabriek), als ik zijn auto zit met "the works" hoor ik een mega groot verschil met mijn otootje.

Stel iemand bouw 's nachts zijn spullen in mijn auto in, ik zet op weg naar werk een cdtje aan, dan hoor ik het onmiddellijk......geen twijfel mogelijk.

Kijk, ik begrijp best je punt. De subtiele verschillen zijn gewoon lastiger te onthouden (7 sec blijkbaar  :-)).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 18:37:02
Een maat van me heeft een groothandel in high end car hifi. Heb zelf gewoon een standaard autoradio (een ingebouwde af fabriek), als ik zijn auto zit met "the works" hoor ik een mega groot verschil met mijn otootje.

Stel iemand bouw 's nachts zijn spullen in mijn auto in, ik zet op weg naar werk een cdtje aan, dan hoor ik het onmiddellijk......geen twijfel mogelijk.

Kijk, ik begrijp best je punt. De subtiele verschillen zijn gewoon lastiger te onthouden (7 sec blijkbaar  :-)).

speakers en akoestiek bepalen 95% van de klank

maar we maken nu vergelijken die mank gaan we hebben het nu over hele sets omwisselen en als je op gewoon luisternivo luistert gaat hij geen verschil merken tussen een 400 of 500watt versterker voor in de auto
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 18:37:02
Een maat van me heeft een groothandel in high end car hifi. Heb zelf gewoon een standaard autoradio (een ingebouwde af fabriek), als ik zijn auto zit met "the works" hoor ik een mega groot verschil met mijn otootje.

Stel iemand bouw 's nachts zijn spullen in mijn auto in, ik zet op weg naar werk een cdtje aan, dan hoor ik het onmiddellijk......geen twijfel mogelijk.

Kijk, ik begrijp best je punt. De subtiele verschillen zijn gewoon lastiger te onthouden (7 sec blijkbaar  :-)).

tot 12  :roll:


maar met keuze's maken spelen meer dingen mee die een "vooroordeel" gaan maken en is niks mis mee sterker nog doe het zelf ook


er is op een ander fora een test geweest van een degelijk en goed ontworpen Sony versterker nieuw 200 euro TA-F370 gewoon een net ding goed gebouwd juiste componenten (dan niet over het uiterlijk), werd geen verschil geconstateerd door mensen die een set hadden van 20000 euro en bereid waren blind mee te doen met de test waren zeer verbaasd en dan hebben we het over een normale speaker van 87db tot hoger en normale volume in een normale woonkamer

en toch heb ik die Sony liever niet  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.